ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که حتی با انصراف 7 میلیون نفر از دریافت یارانه، دولت با 10 هزار میلیارد تومان کسری در بخش هدفمندی مواجه خواهد بود لذا بهتر است تعهد اضافه‌ای به مردم داده نشود تا دولت ناچار نشود برای عمل به تعهداتش قیمت حامل‌های انرژی را با شیب تندی افزایش دهد.

غلامعلی جعفرزاده گفت: پیشنهاد مشخص من این است که دولت از تعهدات خود بکاهد زیرا هرقدر تعهداتش را افزایش دهد، طبیعتا باید منابع را نیز بیشتر کند و به دلیل نبود منابع درآمدها را از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی بالا ببرد.

او گفت: تبعات افزایش قیمت حامل‌های انرژی، افزایش تورم و بالا رفتن قیمت تمام شده کالاهاست ضمن اینکه این امر موج نگرانی را در جامعه ایجاد می‌کند و زندگی مردم سخت‌تر می‌شود و مردم فقیرتر می‌شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی با حجم قابل توجه منصرفین دریافت از یارانه بعید می‌دانم که دولت منابعی به دست آورد که بتواند به سمت تولید، سلامت یا بیمه بیکاری برود. این امر امکانپذیر نیست زیرا 14 هزار میلیارد تومان کم داریم پس بهتر است دولت به مردم بگوید که به خاطر کمبود منابع انصراف دهند نه اینکه به جای این کار تعهدات خود را بالا ببرد.

جعفرزاده با بیان اینکه دولت ناگزیر از افزایش قیمت حامل‌های انرژی است، گفت: دولت وعده داده سلامت را رایگان کند و از بخش‌های تولید و صنعت حمایت کند و بیمه بیکاری را تقویت کند اما چون منابعی برای این کار تعریف نشده، این منابع را باید از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تامین کند لذا ما از دولت می‌خواهیم تعهدی ندهد که مجبور باشد که یک مرتبه قیمت بنزین را به دو یا سه برابر افزایش دهد زیرا اگر قیمت بنزین افزایش صددرصدی داشته باشد قیمت کالاها نیز 400 تا 500 درصد افزایش پیدا می‌کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسری 14 هزار میلیارد تومانی دولت از اجرای هدفمندی یارانه‌ها گفت: با این وضعیت دولت نمی‌تواند خدماتی به مردم ارائه کند زیرا یارانه نقدی پرداختی به مردم 42 هزار و 500 میلیارد تومان در سال است در حالی که درآمد حاصل از اجرای هدفمندی 28 هزار میلیارد تومان است بنابراین ما 14 هزار میلیارد تومان کم داریم که اگر 7 میلیون نفر هم از دریافت یارانه انصراف دهند، تنها 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای دولت می‌ماند که در این صورت باز هم 10 هزار میلیارد تومان کسری داریم.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.خ IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    5 0
    راضی میشی هیچ کس نره ثبت نام کنه ؟
  • بی نام RO ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    5 1
    خدا وکیلی من موندم این همه پول و سرمایه مملکت کجا میره اخهچرا الکی می گید کسری
  • ايراني A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    2 0
    شما كه ميتوانيد همه كار بكنيد بياييد و همه را حذف كنيد تاهم خيال شما راحت شود وهم مردم
  • سجاد A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    3 1
    خب ریخت و پاش ها رو کم کنید خصوصی سازی کنید دولت رو کوچیک کنید به این فوتبالیستها پول ندید ... چی بگم والا
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    1 1
    هنوز که هنوزه خودت و دوستن نماینده ات به فرم اجباری و یا اختیاری از یارانه انصراف نداده ای. راستی اینکه حداقل 5 میلیون از هیئت علمی میگیری و 2.5 میلیون هم از مجلس میگیری این پولها را چگونه مصرف میکنی؟
  • ایرانی وطن پرست A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    1 0
    نگران نباشید درایران جوانمرد کم نیست شاید تاآخر این رقم به بیست میلیون رسید کسری بودجه هم دیگه نباشه ای کاش مابجای اینکه بریم ماهی بگیریم بدیم مردم بخورن نحوه ماهی گرفتن رانشونشون میدادیم کلن پرداخت نقدینه رو متوقف میکردیم با این درآمد کارخانهای کوچک صنعتی وسنتی میساختیم کلی اشتغالزای میشد درآمدشو دربخش بهداشت وبیمه بازنشستگی جامعه برای کل ایرانی های داخل کشور درنظر میگرفتیم ریشه بیکاری خشکیده میشد ومتقابلن تورم صفرمیشد چون رشد اقتصادی مون بالا میرفت نسل بعدهم سودشو میبردند بایدبدنبال ایده وابتکارجدیدی دردنیای مدرن امروز باشیم .شدنی است اگر ایمان وتخصص واتحاد باشه وطرح توجیهی منطقی سنگ اندازی هم نباشه کسی هم خیانت نکنه عالی میشه خواستن توانستن است ایرانی ها عجوبه هستند .
  • رکسانا A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
    3 1
    خب به ما چه ربطی داره؟ چرا همش باید مردم جور همه ی نادان کاری ها و نابلدی ها، و.... رو پس بدهند؟