روزنامه آفرینش در سرمقاله خود نوشت:

درچند روز گذشته موضوع دفن "ریچارد فرای" ایران شناس و صاحب کرسی دانشگاه هاروارد درزمینه مطالعات ایران، در اصفهان فضای سیاسی و اجتماعی کشور را پرهیاهو کرده است.

به طوری که برخی افراد و گروه‌ها، به جوسازی‌های بی مورد دست زده و با جاسوس خواندن این دانشمند دوستدار ایران، توجه و شانتاژهای رسانه‌های خارجی را به سمت کشورمان معطوف ساخته‌اند.

بحث درمورد حمایت از دفن ریچارد فرای و یا حمایت از جریان سیاسی خاصی نیست، چون جسم فرای درهرکجای این کره خاکی که دفن شود، بازهم نام و آثار او و خدماتی که وی در تعالی و شناساندن فرهنگ و تمدن ایران زمین داشته ازبین نخواهد رفت.

خدماتی که ارزش آن بیش از اقدامات بسیاری از کرسی نشینان و سیاسیونی است که به دنبال منافع شخصی و حزبی خود هستند، تا آرامش و صلابت کشور...!

قصد پرداختن به ادعاهای برخی افراد که فرای را جاسوس خوانده‌اند و یا اینکه چطور این شخصیت علمی در سفرهای متعددش در چند سال گذشته به ایران به عنوان جاسوس شناخته نشد و حتی از سوی دولت قبل مورد تقدیر قرار گرفت را نداریم، چون ناگفته قصد و نیت سیاسی هوچی گران دراین زمینه اظهرمن الشمس است.

اما دغدغه ما دفاع از آبرو و حیثیت ایران و ایرانی است که از سوی برخی مورد هجمه و سیاه نمایی قرار گرفته است. امروز تمام دنیا درحال نظاره ایران است و دشمنان در پی این هستند که ایرانیان را ملتی خشونت طلب و افراطی جلوه دهند، و یک عده با گرایشات خاص سیاسی با این دست اقدامات خود آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

موضوع دفن شدن و یا نشدن ریچارد فرای در خاک ایران نیست!، بلکه نوع نگاه مجامع علمی و افکار عمومی دنیا به عملکرد ایرانیان است و مشاهده می‌کنند که ما هیچ احترامی برای امثال فرای که تمام عمر خود را صرف شناساندن تمدن ایرانی به جهانیان کرده، قائل نیستیم.

جدای از این بحث بسیاری از استادان و دانشمندان کشورمان که در دانشگاه‌های خارجی به تحقیق و تدریس ایران شناسی مشغول هستند، چگونه می‌توانند در مقابل دانشجویان و دیگر اساتید خارجی سربلند کنند و این عمل ناپسند در داخل ایران را توجیه کنند؟!

متاسفانه سیاست درکشورما در تمام حیطه‌های علمی، ورزشی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی، رسوخ کرده و سیاسیون ما برای رسیدن به اهداف و منافع خود از دست یازیدن به هر اقدامی ابایی ندارند و حاضرند از حیثیت و آبروی یک ملت بگذرند ولی به اهداف خود که همانا تخریب رقیب سیاسی است، برسند.

اما باردیگر ازجانب مردم به این افراد و گروه‌هایی که باعملکرد خود درپی سیاه نمایی حس و عواطف انسانی و ایرانی هستند، عرض می‌کنیم که راه‌های بسیاری برای مطرح شدن و یا رسیدن به منافع حزبی و گروهی وجود دارد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آریا A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    18 1
    درود بر فرای . کارای که تو در حق وطنم کردی کمتر ایرانی کرد
  • یک هم وطن از اصفهان A1 ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    15 0
    مردم شریف اصفهان و ایران همانطور که سالها میزبانی سرشار از احترام دیگر ایرانشناسان نظیر دکتر پوپ را ادا نموده اند با احترام تمام دکتر فرای را در کنار دکتر پوپ پذیرا خواهند بود. درود بر تمامی ایران دوستان در سراسر کره خاکی