فارس نوشت:

مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری‏های مرکز بهداشت ‌دامغان با بیان اینکه ‌اخیراً ‌بیماری سالک طی ماه‏های اخیر در سطح روستاهای این شهرستان شیوع پیدا کرده است،‌ از تدابیر انجام شده و کاهش چشمگیر این بیماری خبر داد.

صادق محمد‏ازنی با بیان اینکه طرح مبارزه با مخزن جوندگان در جنوب شهرستان دامغان با هدف مبارزه با بیماری سالک به مرحله اجرا درآمد، اظهار داشت: این طرح با هدف مبارزه با بیماری سالک در جنوب شهرستان دامغان اجرا شد.

محمد‏ازنی اضافه کرد: با اجرای این طرح، با قرار دادن طعمه آغشته به سم در مخزن جوندگان به ویژه موش‏های صحرایی که از طریق پشه ناقل این بیماری هستند، جوندگان از بین می‏روند.

مسئول پیشگیری و مبارزه با بیماری‏های مرکز بهداشت شهرستان دامغان یادآور شد: در اجرای این طرح، پنج گروه چهار نفره از مرکز بهداشت شهرستان دامغان همکاری دارند.

محمد‏ازنی اضافه کرد: علاوه بر این طرح، سم‏پاشی کوره‏های آجرپزی نیز در شهرستان دامغان انجام و قلم دافع حشرات و پشه‏بند آغشته به سم نیز در بین روستاییان جنوب شهرستان دامغان توزیع می‏شود.

وی گفت: بیماری سالک در شهرستان دامغان دارای سابقه 15 ساله بوده و در فصل تابستان گریبان‏گیر مردم بیش از 30 روستا در جنوب و شرق دامغان می‏شود.

به گزارش فارس؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان دامغان اخیراً با اشاره به شیوع بیماری سالک طی ماه‏های اخیر در سطح روستاهای این شهرستان، از تدابیر انجام شده و کاهش چشمگیر این بیماری خبر داد.

سیدوحید میررکنی با اشاره به اینکه روستاهای وامرزان، برم، مهماندوست و حسن‏آباد از روستاهایی هستند که در معرض خطر بیماری سالک قرار دارند، اضافه کرد: این مرکز با کمک خانه‏های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی و با بهره‏گیری از امکانات لازم توانسته تاکنون با این بیماری مقابله کند.

میررکنی با یادآوری اینکه آمار بیماران سالک در سال 89 در روستاهای شهرستان دامغان 400 مورد بوده است، تصریح کرد: این آمار در حال حاضر به 92 بیمار رسیده است که این کاهش نشان از جدیت در مقابله با بیماری سالک دارد.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =