بیانیه گروه های انتخاباتی اتاق: پرونده سازی نکنید

همزمان با ثبت نام گروه جدیدی از فعالان اقتصادی برای حضور در انتخابات اتاق های بازرگانی، بحث های انتخاباتی در میان فعالان بخش خصوصی جدی شده است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، ساعت 22 ديشب با ثبت نام 249 نفر فعاليت هاي انتخاباتي نمايندگان بخش خصوصي ابعاد تازه تري به خود گرفت. در ليست هاي انتخاباتي اتاق تهران اسامي افراد مختلفي به چشم مي خورد از برادر عباس عراقچي از مذاکره کنندگان برنامه هسته اي تا پسر محمد نهاونديان رئيس قبلي اتاق ايران.

نام

دليل شهرت

مسعود خوانساري

معاون وزيرراه در دولت اصلاحات

پدرام سلطاني

نايب رئيس جوان اتاق ايران

مهدي جهانگيري

برادر معاون اول رئيس جمهور

محسن نهاونديان

پسر محمد نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهور

محسن   بهرامی ارض اقدس

مشاور معاون اجرايي رئيس جمهور

سيد مرتضي عراقچي

برادر عباس عراقچي مذاکره کننده هسته اي

مسعود حجاريان

برادر سعيد حجاريان

محسن مهرعليزاده

رئيس سازمان ترتبيت بدني در دولت اصلاحات

اميرعلي بهزاديان

فرزند محمدرضا بهزاديان

محمد رضا انصاري

مدير بزرگترين شرکت ساختماني ايران

 

در همين حال ائتلاف انتخاباتي «براي فردا» طي بيانيه اي منشور اخلاقي خود براي حضور در انتخابات را منتشر کرده است. براساس آنچه در اين بيانيه آمده است، اين ائتلاف اعلام کرده «شعارهاي انتخاباتي غيراجرايي نمي دهد» و براي «رقيبان خود نيز پرونده سازي نمي کند». در متن اين بيانيه آمده است:« هجدهم اسفندماه سال جاری، هشتمین دوره انتخاباتی است که برای برگزیدن نمایندگان پارلمان بخش خصوصی برگزار خواهد شد. روند بالنده نقش و جایگاه اتاق، این‌گونه اقتضا می‌کند که رشد و بلوغ بخش خصوصی در همه شئون مربوطه مشهود باشد. در این میان در نظر گرفتن برخی اصول و رویکردهای حرفه‌ای و مبتنی بر اخلاق، در جریان رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند نشانه‌ای دال بر همین رشد و بلوغ باشد.»

در ادامه اين بيانيه آمده است:« ما، نامزدهای "ائتلاف برای فردا" در آستانه انتخابات دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران وظیفه خود می‌دانیم که برای حفظ و ارتقاء کردار نیک و عمل به وظیفه انسانی و دینی خود در ترویج اخلاق حسنه، پایبندی خود و فعالان و وابستگان به ستادهای انتخاباتیمان را به اصول زیر اعلام و تعهد نماییم:      در معرفی خود، پیشینه تحصیلی و حرفه‌ای خود با صداقت و بدون مبالغه عمل خواهیم کرد.    در اعلام وعده‌ها و برنامه‌های انتخاباتی ائتلاف اغراق نخواهیم کرد و عملی بودن برنامه‌ها برای ما دارای بالاترین درجه از اهمیت است. در برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی، تخریب رقبا و سایر نامزدها و گروه‌ها خط قرمز اخلاقی ما خواهد بود. لذا به جای نفی دیگران بر تبیین نظرات و برنامه‌های خود متمرکز خواهیم بود.   از تجسس در احوال شخصی سایر نامزدها خودداری و آنرا تقبیح می کنیم. هرگونه تلاش برای حذف رقبا از طریق پرونده سازی را ناپسند می شماریم.  در تبلیغات برای خود و گروه منتسب به خود، ضوابط مربوطه را رعایت می کنیم و محترم می شماریم.  در مصاحبه ها و مناظره های عمومی و مطبوعاتی در چارچوب ادب و احترام و با پرهیز از سیاه نمایی عملکرد مدیران پیشین اتاق، نقدهایمان را نسبت به اتاق و رقبایمان مطرح می کنیم.  در صورت عدول هریک از نامزدهای ائتلاف و همکاران اجرایی ستاد انتخابات از اصول این منشور، فوراٌ تذکرات لازمه را به ایشان  می دهیم و در اصلاح خطای انجام شده مشترکاٌ اقدام می کنیم. در پایان، "ائتلاف برای فردا" از همه نامزدها و گروه های فعال در انتخابات اتاق دعوت می نماید که با اعلام پایبندی و التزام به اصول اخلاقی فوق الذکر، زمینه را برای برگزاری انتخاباتی سالم و در شأن بخش خصوصی کشور فراهم آورند.»

از هفته گذشته فعاليت هاي انتخاباتي بخش خصوصي کليد خورده است. پيش مي شود در انتخابات اين دوره اتاق تهران 14 هزار فعال بخش خصوصي حق راي دارند. کانديداهاي انتخابات هيات نمايندگان اتاق تهران نيز تلاش مي کنند تعداد افراد بيشتري را براي مشارکت در انتخابات اتاق تهران مجاب سازند.

انتخابات هيات نمايندگان اتاق تهران بزرگترين، انتخابات پارلمان بخش خصوصي به شمار مي آيد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =