آنچه که یکشنبه شب روحانی در تلویزیون گفت/از ابعاد توافق،عدم محدودیت نظامی، دستاوردهای اقتصادی و ...

حجت الاسلام حسن روحانی امشب با حضور در قاب تلویزیون مهمان خانه های مردم بود تا به آنها بگوید توافق هسته ای یک غرس نهال تازه است و نباید انتظار داشت که فردای توافق همه چیز عوض شود.

به گزارش خبرآنلاين، رئیس جمهور در اين گفت و گوي مستقيم تلويزيوني گفت: انتخابات خرداد 92 یک رفراندوم بود که نتیجه اش می گفت چگونه باید با دنیا برخورد کنیم. ما گفتیم درشت‌گویی پیروز نمی‌شود، درست گویی پیروز می شود و ما با این منطق راه درست گویی را انتخاب کردیم.

وي در پاسخ به این سوال که چقدر برجام را با آنچه وعده داده منطبق می داند، اظهار کرد: خوشحالم که فرصتی پیش آمده تا میهمان مردم ایران باشم. می خواهم به این ملت بزرگ به دلیل ایستادگی، صبوری و مقاومتشان خسته نباشید بگویم و تبریک بگویم به خاطر پیروزی های بزرگ شان پس از انقلاب شامل پیروزی انقلاب، پیروزی در دفاع مقدس و حالا پیروزی در مذاکرات.

وی سپس به دلیل جدی گرفتن مذاکرات از سوی دولت اشاره کرد: 777 روز از مصاحبه انتخاباتی من گذشته است. آنچه من آن روز فکر می کردم این بود که ملت ایران در همه صحنه ها پیروز بوده اما همان وقت گفتم که پیروزی در سایه همت مردم، رهنمودهای رهبری و تدبیر دولت محقق می شود.

روحانی ادامه داد: ما در قدم اول دیدیم که مذاکره می تواند اثرگذار باشد و این مذاکرات را بر مبنای مقاومت مردم و دستاوردهای دانشمندان هسته ای پیش بردیم.

رئیس جمهور با اشاره به حضور 73 درصدی در حماسه سیاسی انتخابات خرداد 92 اظهار کرد: انتخابات خرداد 92 یک رفراندوم بود که نتیجه اش می گفت چگونه باید با دنیا برخورد کنیم. ما گفتیم درشت‌گویی پیروز نمی‌شود، درست گویی پیروز می شود و ما با این منطق راه درست گویی را انتخاب کردیم.

روحانی خاطرنشان کرد: یک ماه بعد از ریاست جمهوری من به نیویورک رفتم و جهان عاری از خشونت و افراطی گری را پیشنهاد کردم که مورد موافقت ملت ها در سازمان ملل قرار گرفت و اولین گفت و گوی وزیر خارجه ایران با وزرای 1+5 در آن جا محقق شد.

وی گفت: اگر بخواهم یک کلمه پاسخ بگویم که پس از دو سال چگونه شد، دستاورد امروز بیش از تصور دیروز است. من آن زمان هم امید داشتم اما این موفقیت بیش از تصور من بود. و این امرمرهون هدایت های رهبر انقلاب وهنر و دانش لازم که مذاکره کنندگان ما بود.ما این راه تا پیروز های بزرگ تر ادامه می دهیم.

 

توافقی به بزرگی این توافق نمیشناسم/سه هدف ایران در مذاکرات

رییس جمهور در ادامه اولین گفت و گوی زنده تلویزیونی خود با مردم بعد از توافق هسته ای در پاسخ به این سوال که  یکی از دغدغه هایی که وجود دارد این است که غرب وفای به عهد نمی کند آنچنان که ایران در 5 روز اخر تهدید کردند که مذاکرات را ترک می کنند. شما در این شرایط مذاکرات را چطور تا اینجا رساندید و چشم انداز شما در این باره چیست؟ گفت:  ما بر هر کشوری اگر مذاکره می کنیم بر مبنای اهداف ماست و قدم به قدم مذاکرات برای کسی که فن مذاکره را بلد است قابل سنجش است. مردم ما به طرف مذاکره کننده و برخی از کشورهای حاضر در این مذاکرات اعتماد ندارند چرا که آنها با ما خصومت داشتند و هنوز این خصومت ها ادامه دارد و این به این معنا نیست که اگر با کشوری خصومت داریم باید تا ابد خصومت را ادامه دهیم. شما می دانید در طالبان و افغانستان و کنار رفتن صدام گرچه مستقیم مداخله نداشتیم اما با گروه هایی که در کنار ما بودند اهداف مشترکی را دنبال می کردیم. پس این معنا ندارد اگر کشوری دوست ما نباشد بتوانیم درباره مسائل بین المللی اعتماد کنیم.

وی افزود: 6 کشور بزرگ با ما مذاکره می کردند و ما در توافق ژنو که مربوط می شود به آذر 92 که هنوز هم اجرای آن ادامه دارد ما آنها را آزمایش کردیم. آنها قول دادند تحریم ها را بردارند ما هم قول دادیم برخی محدودیت ها را بپذیریم. پس می شود این توافق را اجرا کرد. این توافق ده ساله است. اگر ما توافق ژنو که دو سال است اجرا می شود را توانستیم پیش ببریم و در واقع یک پنجم مدت زمان توافق امروز را انجام دادیم این علامتی است که می شود کار را پیش برد.

این تفکر که در برابر دنیا دو راه بیشتر در برابر ما نیست یا شکست دیگران یا تسلیم، منطقی پشت آن نیست. راه سومی هست و آن تعامل است. تعامل مبتنی بر منطق و التبه توافق برد برد . توافق برد - براخت جدی نیست و پایدار نمی ماند. توافق برد - برد یعنی ما حس کنیم به اهداف مهم خود دست یافتبم و طرف مقابل  هم همینطور.

 

وی افزود: ما در این مذاکرات سه هدف مهم داشتیم به آن رسیدیم طرف مقابل هم یک هدف مهم داشت و آنها هم ادعا می کنند رسیده است. به این می گویند توافق برد برد. آنچه امرور به دست آمده نمی توانیم بگوییم به آن اعتماد صد در صد داریم. در تجارتی هم که با یک فرد یا کشور انجام می دهیم صد در صد مطمن نیستید طرف عمل می کند اما مکانیزمی می گذارید که اگر او توافق را بهم زد ضرر نکنید طرف مقابل هم  همین مکانیزم را می گذارد. پس ما می توانیم و با اجرای این دو سال و اجرای توافق موقت ژنو امیدوارم این توافق پیش برود. البته ما یک مرحله را گذراندیم بقیه مراحل را هم باید بگذرانیم.

در ادامه خبرنگار صدا و سیما  از رییس جمهور پرسید بازرسی ها می تواندد مین هایی پیش روی ملت ایران و سیستم دفاعی باشد جمهوری اسلامی قرار است در قبال آنها چه سیاستی پیش بگیرد گفت: آنها می گویند پیروزی شان در این مذاکرات این است که بین خواست ایران برای رسیدن به بمب اتم تا دست یابی به آن یک سال زمان نیاز خواهد داشت. این از نظر ما خیال پردازی و توهم است.

وی ادامه داد: مسئله هسته ای که به معضل تبدیل شد برای این بود که طرف مقابل احساس کرد ما دنبال ساخت بمب هستیم. البته  استدلال اولیه ای هم داشت و آن این بود که در سال 82 در نمونه برداری های اولیه به این ننیجیه رسیدند آلودگی های بالای 70 درصد وجود دارد و آن زمان پرونده ما را می خواستند ببرند شورای امنیت. برای ما هم عجیب بود. اما بعد روشن شد برخی سانتریفیوژهایی که خریده بودیم دست دوم بوده و غنی سازی شده در کشوری دیگر 75 درصد شده بود. این کشور هم معلوم شد کجا بوده و این مسئله حل شد. اما در عین حال این مسیر توهم آمیز را ادمه دادند و گفتند ایران دنبال بمب است و الان هم می گویند با توافق هسته ای یک سال دستیابی ایران را به بمب اتمی به تاخیر انداختند.

همه می دانند ملت ایران دنبال بمب هسته ای نیست. اگر می خواستیم همان موقع که حمله شیمیایی شدیم بمب شیمیای می ساختیم. اما این مردم شرافتمندانه از منافع ملی دفاع می کنند. جنگ ما در عراق شرافتمندانه بود و دنبال سلاح کشتار جمعی نرفتیم. آن موقع جنگ بود به دنبال سلاح کشتار جمعی نرفتیم، الان که معلوم است نمی رویم. ضمن اینکه فتوای مقام معظم رهبری ساخت و استفاده و نگهداری سلاح کشتار جمعی را حرام کرده است.

وی تاکید کرد: اما ما دستاورد بسیار بزرگی داریم. ما تحت فصل 7 منشور ملل متحد و ماده 41 بودیم. فصل 7 کسی می رود که سازمان ملل تشخیص می دهد که این کشور صلح و امنیت جهانی را تهدید می کند. تا قبل از قطع نامه جیددی به عنوان تهید کننده صلح و امنیت وجهان بودیم. اما امروز طبق همین قطع نامه دننال فناوری صلح امیز هسته ای هستیم. پس امرور از نظر انها کشوری هستیم که باید با ما تعامل شود. هر گاه قطعنامه یا علیه کشوری ذیل فصل7 برده شده سال ها طول کشیده تا بیرون بیایند از جمله عراق و ژابن. اما ما بدون جنک و خواهش و تسلیم در باربر سازمان ملل با منطق و مذاکره و دیپلماسی کار یکردیم خودش عنوان را عوض کرد و 6 قطع نامه قبلی را عوض کرد. این دستاورد بزرگی است.

وی تاکید کرد: این توافق بزرگی است و مانند آن را نمی شناسم. صدا و سیما که خیلی در این رابطه کار می کند و  از صبح درباره برجام برنامه می سازد و بررسی می کند اگر مانند ان را می شناسد بگوید.

 

در دو سال به اندازه 80درصد 10 سال گذشته به تقویت بنیه دفاعی کشور پرداختیم/کنایه به صداوسیما

رئیس جمهوری در ادامه گفت وگوی تلویزیونی خود تاکید کرد که هیچ محدودیت دفاعی و موشکی ای در توافق هسته ای اخیر به کشورمان تحمیل نشده است.

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام حسن روحاني در سخنان خود با کنايه اي به صداو سيما مبني بر اينکه «اين روزها تلويزيون از صبح تا شب مشغول بررسي برجام است»، گفت: شما که اينقدر روي اين موضوع کار مي کنيد، يک نمونه به ما نشان بدهيد که کشوري مشمول بند 7 سازمان ملل شده باشد و بعد از ذيل آن خارج شود. اگر موردي ديديد به ما بگوييد. ما تنها کشوري هستيم که توانستيم با مذاکره از ذيل ماده 7 خارج شويم. ما به سه هدف بزرگ اثبات حقمان، خروج از تحريم ها و ادامه فعاليت هسته ايمان رسيده ايم.

وي افزود: در مواجهه با اينکه برخي ممکن است نگران بازرسي ها باشند، بايد بگويم که ما چيز عجيب و غريبي را که نپذيرفته ايم. ما پروتکل الحاقي را مي پذيريم که 140 کشور دنيا آن را پذيرفته اند و در کشور ما هم اجرا مي شود. هيچ کس در دنيا امنيت ملي و اسرار نظامي اش را معامله نمي کند. ما نمي گذاريم اسرار نظامي يا علمي و اجتماعي ما خدشه دار شود. ما دو سال پروتکل الحاقي را اجرا کرديم و برخي روزنامه ها داستان هايي مي گفتند که با پذيرش اين پروتکل مي آيند و زير زمين رياست جمهوري و مجلس را مي گردند!

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه هيچ نگراني اي وجود ندارد و قدرت نظامي ما خدشه دار نخواهد شد، ادامه داد: به مردم مي خواهم بگويم که برخي مي خواهند بگويند دولت دنبال تقويت بنيه اقتصادي، سلامت و ديپلماسي است اما به بنيه دفاعي بي توجه است. اصلا اينطور نيست. کاري که دولت در دو سال گذشته در تقويت بنيه دفاعي انجام داده، معادل 80 درصد 10 سال قبل است. در خريد و تجهيزات نظامي و انبار آن و چيزهاي ديگري که خيلي علاقمند به تبليغ آن نيستيم.

روحاني با تاکيد بر اينکه «ما به امنيت ملي مان خيلي حساس هستيم و يکي از دستاوردهاي اين توافق هم امنيت ملي است»، خاطرنشان کرد: ما هيچگاه از تهديد نترسيده ايم اما با اين توافق ديگر هيچ شبه تهديدي وجود نخواهد داشت. اين توافق نه تنها مشکلي براي قدرت دفاعي ما ايجاد نمي کند، بلکه تحريم تسليحاتي ما 5 سال محدود شده و حتي به شکل موردي ما مي توانيم معاملاتي بکنيم. تحريم موشکي ما هم محدود شده است.

به گفته وي، بيانيه جمهوري اسلامي ايران بعد از اين توافق صريح بود و تاکيد داشت که قدرت دفاعي و موشکي ما محدود نمي شود. تنها موشکي که بخواهد کلاهک هسته اي را حمل کند، در اين توافق محدود شده است. ما هم که اصلا به دنبال سلاح هسته اي نيستيم که اين برايمان محدوديتي ايجاد کند. ما هيچ طراحي اي در اين زمينه نداشته ايم.

رئيس جمهور تاکيد کرد که اين توافق با هدايت هاي رهبري ايجاد شد.

 

اقتصاد پساتحریم همچنان مقاومتی است/نقش شبکه های اجتماعی در حمایت از مذاکرات

رئیس جمهور گفت: سیاست اقتصادی ما پس از برداشته شدن تحریم ها همچنان مقاومتی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن روحانی در گفت و گوی زنده خبری در شبکه اول سیما، درباره سیاست های دولت برای اقتصاد پساتحریم و نگرانی درباره امکان واردات بی رویه اظهار کرد: دولت از آغاز در شرایط تحریم دنبال حل و فصل مسائل اقتصادی بود و یکی از دلایل موفقیت در مذاکرات همین بود. اگر تورم 42 درصد می ماند، دشمن امیدوار می ماند و می گفت تحریم اثرگذار بوده است.

 

تا پایان دولت، تورم یک رقمی می شود

وی تاکید کرد: دولت به قول های اقتصادی که به مردم داده است، تاکنون پایبند بوده است، تا آخر 92 تورم را به 35 درصد و پایان 93 تورم را به 15 درصد رساندیم و حالا هم از رکود خارج شده ایم و وعده می دهم تا پایان دولت به تورم یک رقمی پایدار می رسیم.

روحانی درباره شرایط تحریم توضیح داد: تحریم هرگز موفق نخواهد بود اما موثر خواهد بود. در آن زمان ما جنسی که وارد می کردیم باید برایش بیمه واسط درست می کردیم. کشتی نمی توانست در بندر ما بیاید. باید در بندر واسط تخلیه و بارگیری مجدد می کردیم، بانک ها تحریم بودند و پول را به واسط می دادیم، حتی 10 درصدحق پرچم می دادیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه از صد میلیاردی که می دادیم، حداقل 25 درصد تلف می شد، گفت: این تحریم ظالمانه بوده است و ضد حقوق بشری و من این را به 5 رئیس جمهور گفته ام و به آن یکی فقط یک گفت و گوی تلفنی داشتم که پرسیدم آیا در حل مشکل جدی هستند یا نه؟

 

کاسبان تحریم مخالف برجام هستند

وی تاکید کرد: کسی از این تحریم ها خوشحال نبود، کاسبان تحریم البته سود می بردیند که در دوبی، چین، اروپا و تهران بودند که الان هم مخالف هستند.

روحانی خاطرنشان کرد: الان دروازه های دنیا به روی ما باز شد، دروازه هایی که تکنولوژی و سرمایه را وارد کنیم.

 

روزهای پرفراز و نشیبی داشتیم

رئیس جمهور گفت: از تیم سیاسی ما تشکر می کنم که کار بزرگی انجام دادند، و برای رسیدن به این موفقیت تیم اقتصادی، فنی و خبری، همه دست به دست هم دادند.

وی با بیان اینکه روزهای پر فراز و نشیبی در این دوسال بر ما گذشت، اظهار کرد: این روزها تمام شود برای مردم توضیح می دهم که چه شب ها و روزهایی پشت سر گذاشتیم.

 

روحانی تشریح کرد: یک روزی در جلسه ای که من خط قرمزهای جدید را به مذاکره کنندگان گفتم، آنها به من گفتند که با این شرایط توافق دیگر امکان پذیر نیست. اما هنگام خداحاظی که دست یکی شان در دستم بود، گفتم کار سختی است اما مطمئن باشید که ما موفق می شویم و ما این روزها را گذراندیم.

وی تاکید کرد: من هیچ وقت ناامید نبودم. لحظه ای در موفقیت تردید نکردم و امروز هم تردیدی در موفقیت این ملت ندارم. تمام مشکلات اقتصادی را ملت حل خواهد کرد چراکه ما رهبر بزرگ و با کفایتی داریم و ملت بزرگ و باهوشی داریم.

 

همه دنیا خوشحالند جز عده ای جنگ طلب و صهیونیست و غاصب

روحانی تصریح کرد: رهبری در انتخابات فرمودند که اگر کسی با این نظام دلخوری دارد، کشورش را که دوست دارد پس پای صندوق بیاید. امروز هم می بینید که همه خوشحالند و فقط صهیونیستها و برخی کشورهای منطقه ناراحتند. آنها میلیاردها دلار خرج می کنند که در کنگره توافق با مشکل مواجه شود و مشخص است که چه کسانی هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه دنیا خوشحالند جز عده ای جنگ طلب و صهیونیست و غاصب، بیان کرد: مردم خوشحالند که حقوقشان تثبیت شده که ما با منطق بر توطئه ای که علیه ما بود پیروز شویم.

 

تجریه قبلی تکرار شود، مصیبت است

وی درباره احتمال واردات بی رویه اظهار کرد: این نگرانی به جاست. برخلاف نگرانی که بر خلاف نگرانی درباره بنیه دفاعی است. ما در گذشته سابقه خوبی نداشتیم، روزگاری 700 میلیارد دلار پول نفتی را خرج کردیم. اما نتیجه این شد که دو هزار بنگاه اقتصادی در اوج درآمد دلاری تعطیل شد و 500 هزار نفر بیکار شدند. کالا را وارد کردیم و مردم بیکار شدند. البته برخی درباره برخی کالاها ماننده گندم چاره ای نداریم.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر تحریم به طور کلی لغو شود و تجریه قبلی تکرار شود، مصیبت است، جای تبریک ندارد، جای تسلیت دارد.

رئیس جمهور گفت: به وزیر خاجه فرانسه با تاکید گفتم، که با هر کشوری که حاضر بشود سرمایه و تکنولوژی بیاورد برای صادرات مشترک خوشامد می گویم. اقای فایبوس گفت که در پاریس همین را پیش بینی کرده بود.

 

رفت وآمد با خارجی ها را دوست نداریم

وی با بیان اینکه هفته ای یک بار جلسه دارم که با ستاد اجرایی که باید برای جوان ها اشتغال درست کنیم، اظهار کرد: برخی فکر می کنند که ما رفت وآمد با خارجی ها را دوست داریم، اینگونه نیست، ما دنبال اقتصاد و اشتغال هستیم

روحانی گفت: رهبری برای برنامه ششم ابلاغ کردند که دنبال رشد هشت درصدی باشیم. اگر رشد هشت درصد را اجرایی کنیم، در سال 1400، درآمد کشور 59 درصد اضافه می شود و در 20، 4.5 برابر می شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: سیاست ما پس از توافق عوض نمی شود و مسیر ما همان اقتصاد مقاومتی است.

 

نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت مذاکرات

وی به نقش جوانان در موفقیت مذاکرات و سخنان آنها در شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: از جوان ها تشکر می کنم، در شبکه های اجتماعی چه ها که نکردند چه کارهای زیبایی، چه طنرهای قشنگی، چه گرافیک های خوبی که منتشر کردند.

روحانی گفت: برخی می خواستند برخی شبکه ها را مسدود کنند من مخالفت کردم، اما این شبکه ها کار بزرگی کردند. انتقاد منصفانه حق مردم است اما دروغ اتهام، تشویش اذهان عمومی ،ملت ما بیاد مبرا باشد، البته ملت ما مبراست اما اقلیتی هستند که خدا هدایتشان می کند.

 

واکنش روحاني به حاشيه سازي عليه سفر فابيوس/فکرنکنيد فرداي توافق همه مشکلات حل مي شود

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه بايد فضاي داخلي کشور را امن نگاه داريم، گفت: نبايد تا يک وزير خارجه مي آيد بگوييم اين کشور 20 سال پيش فلان کرد! ما پرونده هاي قديمي را رو نکنيم تا آنها هم اين کار را بکنند!

به گزارش خبرآنلاين، حجت الاسلام حسن روحاني در ادامه گفت و گوي مستقيم خود با مردم در پاسخ به سوالي که به راستي آزمايي فعاليت هسته اي ما از سوي آژانس و نگراني از اعمال فشار آنها در مسير پيشرفت هسته اي کشورمان اشاره داشت، گفت: زماني سانتريفيوژهاي آلوده را در بسته بندي نو به ما داده بودند که آلودگي هايي را نشان ميداد و آژانس به آن پي برد. ما در هيچ يک از بازرسي ها مشکلي نداشته ايم و تا کنون هيچ يک از اسرار ما افشا نشده است. البته ما بايد قانون را بلد باشيم و به امور مسلط باشيم. در حال حاضر هم سازمان انرژي اتمي و هم نيروهاي نظامي ما به موضوع اشراف دارند.

وي با اشاره به اينکه عده اي در کره جنوبي به دنبال پنهان سازي فعاليت هسته اي خود بودند و دولتشان پس از مخالفت و محاکمه آنها تعهد داد که ديگر به دنبال اين موضوع نرود، گفت: وضعيت در کشور ما متفاوت استو ما هيچ پنهان کاري اي نداريم.

روحاني که معتقد بود پيروزي ما در مذاکرات، پيروزي غرور و عزت ملي ماست، ادامه داد: ما به توافق برد-برد دست يافته ايم و احساس افتخار مي کنيم و به همه ديپلمات ها و دانشمندان هسته اي و شهداي هسته ايمان درود مي فرستيم. موفقيت هاي ما فقط سياسي و حقوقي و اقتصادي نيست. ما از نظر فرهنگي پيروز شديم و در جهان اثبات کرديم که گفت و گو و مذاکره پيروز است و گفتمان بر مبناي احترام و تکريم مي تواند بر تهديد پيروز شود.
وي افزود: من در روز تحليف در حضور نمايندگان 150 کشور گفتم که با زبان تکريم با ملت ايران سخن بگوييد و هم اکنون مي بينيد که دنيا به اين نتيجه رسيده که با ما با تکريم سخن بگويد. البته اين يک نهال تازه غرس شده است و بايد از آن مراقبت کنيم تا تقويت شود.
به گفته وي، پس از اين توافق ما يا مي توانيم قيمت دلار را کاهش داده و کشور را پر از کالاهاي خارجي کنيم و قيم ها را پايين بياوريم و يا اينکه آن را در توليد داخلي سرمايه گذاري کنيم. ما راه دوم را در پيش مي گيريم. هدف مردم ما دستيابي به منافع آني اما مضر نباشد و به دنبال رونق اقتصادي و اشتغالزايي باشد. اين همان درون زايي و برون نگري است.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با بيان اينکه انشالله تا پايان دولت نرخ تورم يک رقمي مي شود، از مردم خواست تا در امور مشارکت کنند و گفت: من 20 سفر استاني رفته ام و 600 پروژه مياني و مهم به دست مردم طراحي شده که بخشي از آن اجرا شده و بخشي در دست اجرا است. در اين سفرها 500 نفر کارآفرين ايراني مقيم خارج از کشور به ايران آمدند و به ما کمک علمي، فني، تجاري، سرمايه گذاري و .. مي کنند. انتظار ما در درجه اول از خود ايرانيان است که تکنولوژي و سرمايه را به کشور بياورند و ورود سرمايه به کشور را تسهيل کنند.
روحاني گفت: بررسي برجام هيچ اشکالي ندارد و ما تا روزي که 1+5 لغو همه تحريم ها را اعلام کند و ما هم اقداماتمان را ظرف يک ماه انجام دهيم، مشکلات حل مي شود. با لغو تحريم ها سرمايه و تکنولوژي و نشاط به کشور مي آيد و شرايط عوض مي شود. دستمان در فروش نفت باز مي شود.اما کسي فکر نکند امروز که توافق شد، فردا همه چيز عوض مي شود، نه اينگونه نيست. اين يک نهال غرس شده است. در اين فاصله بايد هم دل و همزبان باشيم و همه کنار هم باشيم. دولت هيچ جا بدون حضور و حمايت مردم موفق نخواهد بود.
وي در پاسخ به سوالي درباره رفت و آمدهاي ديپلماتيک و مسائل منطقه، اظهار داشت: اصول ما هيچگاه تغيير نمي کند. کما اينکه در مذاکرات نيز اين اصول تغيير نکرد. ما روي غني سازي و توسعه خود و راکتور اراک و فردو ايستاديم. روي اصولمان در منطقه هم مي ايستيم. البته حتما توافق فضاي جديدي در منطقه مي آفريند. ما تاکيد داريم که راه حل مساله سوريه و يمن، سياسي است.
رئيس جمهور در پايان اين گفت و گوي تلويزيوني گفت: حتما در سالگرد تاسيس دولت، يک نشست درباره دستاوردهاي دولت خواهم داشت و درخواست هايم از ملت را بيان مي کنم. براي مردم و دانشمندان و ديپلمات ها آرزوي توفيق دارم. براي رهبري هم که همه جا حمايت و هدايت کردند آرزوي سلامت و طول عمر دارم.

  • 2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طالش A1 ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    20 6
    زنده باد روحانی . زنده باد صلح و آرامش . مرگ برجنگ طلب . مرگ براغتشاش .
  • علي IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    14 6
    آفرين بررييس جمهور انديشمند ما از اول تا آخر گل گفتي خدا شما را حفظ كند
  • محمود A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    13 7
    روحانی متشکریم. خداوند پشت و پناهت باشد.
  • سیدعباس ازقم A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    13 1
    جناب اقای روحانی اگر بنا باشد به قیمت جان یک عده مظلوم بی گناه که با خرید خودروهای داخلی به 5برابر قیمت درجاده ها وپمپ بنزین ها جانشان از دست برود وخانواده ها عزادار وبی سرپرست شوند شغل ایجاد شود این شغل چه ارزشی دارد شما خبر داری یک کارمند بی چاره برای خرید یک دستگاه پراید باید پس انداز 20سالش را بدهد انهم برای خودرویی که قیمت تمام شده اش به3میلیون نمی رسد بعد هم بدلیل غیر استاندارد بودن جانش را هم باید بدهد این کجای عدالت است ان نانی که از ان شغل درمی اید حرام است ونتیجه اش خشکسالی وفساد وبی بند وباری است در دنیا را باز کنید تا تولید کننده داخلی احساس وحشت کند وخود را برای رقابت اماده کند
  • فرهاد IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    10 7
    روحانی دوست داریم
  • شیراد A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    11 5
    زنده باد تیم سیاسی سالم و زحمتکش دکتر رحانی انشاءالله .
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    4 10
    با سلام با عرض خسته نباشید به دولت محترم جناب رئیس جمهور محترم دولت شما موفق بوده ولی این موفقیت نیز زمینه ساز شده توسط دولتهای پیشین است وبجای آنکه در مو رد فعالیتهای دولت های قبل وعملکرد دولت شما من جوان از شما خواهش می کنم بیاید با همت بسیجی مشکلات ما جوانان وزندگی مردم انجام بدهید جناب ریاست محترم سفر یک خانواده ایرانی با شعار و وعده پر نمی شود وخواهشن امید از دست داده ما را با تدبیری که دو سال منتظرش هستیم انجام بدهید امضاء یک جوان ایرانی با 5 نفر خانوار بدون مسکن ودر آمد 1/200
  • ناشناس A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    11 8
    زنده باشی مرد . باعث افتخار ایرانی
  • بی نام IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    10 5
    آقای رئیس جمهمور ممنون.کاش یک کم هم راه اول را یعنی کاهش نرخ دلار و پائین آمدن قیمتها را انجام می دادید مردم 10سال است خیلی در فشار بودند حق مردم است کمی هم بوی رفاه را را از این مذاکرات و نتیجه اش حس کنند.
  • اذر IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    7 5
    درود بر روحاني عزيز به اميد پيشرفت روزافزون كشورمون ايران
  • بی نام IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    51 26
    درجنگ ايران عراق عمليات والفجر مقدماتي داشتيم وعمليات والفجر 8 هم داشتيم و قطعنامه 598 داشتيم تا ما پيروز شديم پس همه اينها باعث پيروزي ماشد .پس دولت هاشمي براي ساختن برنامه هسته اي داشتيم دولت خاتمي براي افشاكردن برنامه هسته اي داشتيم دولت احمدي نژاد براي پافشار وادامه راه هسته اي داشتيم ودولت روحاني براي پذيرش وتوافق هم لازم بود تاما ادعاي پيروزي كنيم
    • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
      4 3
      مبهم است
  • حسن A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    10 4
    اقای روحانی کما فی السابق راست ودرست با مردم صحبت کرد .که شکستن تابوی موضوع هسته ای چند ساله و بیرون اوردن سنگی که آقایان در چاه انداخته بودند /وبر ملا شدن دروغهای کشورهای متخاصم دراتمی بودن کشورمان و.......از شاهکارهای ایشان در صحبتهای شب قبل وطی دو سال گذشته است .و........
  • حبيب A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    5 3
    منطق هميشه پيروز است ولي هميشه در دسترس نيست . انديشه درست سياسي ، شجاعت و جسارت ، والبته واقع بيني و اعتدال پشتوانه منطق براي پيروزيست . شايد اگر اشتباهات دولت هاي قبلي نبود كار به اينجا نميكشيد ولي بي شك تلاشها در پيشبرد اهداف نظام و دستاوردهاي ايشان در سالهاي گذشته خمير مايه پيروزي دولت فعلي مي باشد . به جناب رئيس جمهور و تيم مذاكراتش از صميم قلب تبريك ميگم . زنده باد قلبي كه براي ايران و ايراني مي تپد .
  • وطن دوست IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    2 15
    دیگران کاشتند و ما خوردیم وما می کاریم دیگران می خورند : جای تقدیر و تشکر از همه مسببین گذشته و حال دولتمردان دارد . واقعا درست گوعی به هدف رساندن همه حق و منطق از زمانهای گذشته و حال میباشد تاریخ برای همه ثابت کرده آمریکا با همه زور درشت گوی امروز در مقابل درست گوی سر تعزیم آورد احسن بر ریس جمهور خوب ولایت مدار
  • صفری محمود RO ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    1 0
    حاج حسن تا قبل از توافق چیز دیگه ای می گفتی آب و قطعنامه و سفره مردم و ....