۰ نفر
۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
همه ابهام های ترکیب پرسپولیس

پرسپولیس هم مثل استقلال در هفته اول لیگ برتر با مشکلات ریز و درشتی روبروست. باید دید آنها هم مثل آبی ها و در مقابل مشهدی ها موفق خواهند بود یا نه.

احسان خراسانی/خبرگزاری خبرآنلاین؛ برانکو ایوانکویچ که به عنوان مربی سخت گیری شناخته می شود، تمام تلاش خود را کرده تا پرسپولیس این فصل را جوان ولی متفاوت نشان دهد.
این مربی که فصل گذشته جانشین حمید درخشان شد هنوز چیز خاصی برای عرضه نداشته است. مطمئنا اگر از کار او ایراد گرفته شود، جواب خواهد داد که در بستن تیم فصل قبل هیچ نقشی نداشته است و این منطقی به نظر می رسد.
اما اقدامات این فصل هیات مدیره سرخ های پایتخت کاملا زیر نظر او صورت گرفته است. برانکو به این مسئله واقف است که طرفداران محبوب ترین تیم آسیا به راحتی قانع نمی شوند. پس او خیلی ریز و موشکافانه هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفته است.
برانکو در ابتدا با کنار گذاشتن بازیکن حاشیه ساز تیمش یعنی پیام صادقیان نشان داد شیوه کاری متفاوتی نسبت به سایرین دارد. در لیست این فصل پرسپولیس ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه دیده می شوند.
ایمان صادقی بازیکنی است که امروز جای سوشا مکانی را در چارچوب دروازه خواهد گرفت. سوشا به دلیل درگیری با حنیف عمران زاده در بازی آخر فصل گذشته 3 جلسه محروم شده و این نگرانی را به وجود آورده که آیا صادقی برای ایفای نقش در 3 مسابقه ابتدایی فصل مطمئن است یا خیر؟
پرسپولیس در خط دفاعی هم محروم دارد. رضا نورمحمدی که فصل گذشته فراز و نشیب بسیاری داشت، نمی تواند در بازی اول تیم خود را همراهی کند. وظیفه کمک به بنگر در قلب دفاع به عهده مارکو ماریچ دفاع تازه وارد قرمزها است. زوجی که هنوز خیلی هماهنگ نشده است و کمی متزلزل به نظر می رسد.
نگرانی طرفداران در مورد خط دفاعی همچنان ادامه دارد. حضور احتمالی بابک حاتمی در پست غیر تخصصی هافبک چپ تن همه را به لرزه در می آورد. باید دید اشتباهات فصل گذشته او، برانکو را متقاعد می کند که از وحید حیدریه با محمد انصاری در پست تخصصی استفاده کند؟
عجیب است اما حضور رامین رضاییان در سمت راست دفاعی پرسپولیس نقطه قوت این تیم به نظر می آید. چرا که توانایی های او در دفاع و حمله نظر کروش را هم جلب کرده است.
پرسپولیس در همه پست ها یک غایب بزرگ دارد. خط هافبک این تیم نمی تواند از حضور احمد نوراللهی بهره ببرد. اما کمال کامیابی نیای جنگنده به نظر می رسد مورد توجه برانکو قرار گرفته و در بازی پیش رو در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار می گیرد.
شاید از بین غایبین فردا در ترکیب پرسپولیس، جای خالی امید عالیشاه و مهدی طارمی خیلی حس شود. عالیشاه به دلیل درگیری با امیرحسین صادقی پس از دربی جنجالی فصل قبل قادر به همراهی تیم خود نیست. از بین فرشاد احمدزاده جوان و خوش تکنیک و محسن مسلمان باانگیزه مطمئنا یکی وظیفه پر کردن جای خالی عالیشاه را دارند. احمدزاده که دوران سربازی خود را در تبریز پشت سر گذاشته سعی در جا کردن خود در دل طرفداران دارد. مسلمان نیز با کلی حاشیه به پرسپولیس برگشته چرا که بارها صحبت از پیوستن او به استقلال شنیده شده است. اما جدایی نوری به او فرصت می دهد تا کارآیی خود را نشان منتقدین دهد.
محرومیت طارمی شاید یکی از عجیب ترین محرومیت های چند سال اخیر پرسپولیس باشد. مهاجم جوان و بوشهری پرسپولیس در آخرین بازی این تیم مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا با کارت قرمز داور جریمه شد و به دلیل اینکه پرسپولیس این فصل در لیگ قهرمانان حضور ندارد، این بازیکن از همراهی تیمش در اولین بازی لیگ برتر محروم است. علی علیپور تنها گزینه جانشینی طارمی در خط حمله است. این جوان فصل گذشته برای تیمش موثر واقع شد و حتی در دربی پایتخت نیز گل برتری پرسپولیس را به ثمر رساند. پس اگر او خوب تغذیه شود ، به نظر فردا نیز گره از کار برانکو باز کند.
حضور تماشاگران نکته ای بوده که بازیکنان پرسپولیس در این روزها خیلی از اهمیت آن سخن گفته اند. همراهی یار دوازدهم برای سرخ ها خوش یمن بوده است و به همین دلیل امیدوارکننده ترین اتفاق ممکن در بازی فردا برای تیم نصفه و نیمه پرسپولیس حضور پرشور تماشاگران خواهد بود.

 


252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =