۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۴

امیر قلعه نویی قصد داشته در نیمه دوم بازی با صبا آرش برهانی را به جای محسن کریمی به زمین بفرستد اما دستیارانش مانع او شده اند؟

روزنامه ایران ورزشی نوشت: فوتبالی‌ها امیر قلعه‌نویی را مربی قدرتمند و محکمی در تصمیم‌گیری می‌شناختند. شاید کمتر کسی جرات می‌کرد که در ابتدای ورودش به تیم و در سال‌های اولیه مربیگری‌اش از نام‌های بزرگ بگذرد و به جوان‌ترها میدان دهد اما قلعه‌نویی این کار را انجام داد و اتفاقا از این کار خود سود برد. کنار گذاشتن نام‌های بزرگی مثل نوازی، همدانی، بختیاری‌زاده، طباطبایی و بازی دادن به بازیکنانی مثل وحید طالب‌لو از قلعه‌نویی مربی مقتدری ساخت.
استقلال با همین تفکر سرمربی خود به قهرمانی هم رسید و در همان سال‌ها باشگاه‌های بزرگ برای جذب قلعه‌نویی دست به کار شدند و باشگاه سپاهان با همین مربی طعم قهرمانی را چند بار چشید اما معلوم نیست گذشت زمان با مربیانی از این دست چه می‌کند که راهکارهای مثبت و تفکرات نوی خود را با احتیاط عوض می‌کنند اما هنوز هم در لابه‌لای همین ترس از نتیجه نگرفتن به فکر چاره‌ای برای اشتباهات گذشته می‌افتند و در حقیقت سودش را خواهند برد.
در روز جمعه و وقتی قبل از بازی استقلال و صبا اسامی ترکیب اصلی استقلال اعلام شد نام یک بازیکن تعجب همه را به همراه داشت؛ محسن کریمی در بین 11 مرد اصلی استقلال حضور داشت. بازیکنی که خیلی کم بازی کرده بود و اکثر به‌عنوان بازیکن تعویضی در ترکیب استقلال قرار می‌گرفت اما در روزی که استقلال باید حتما سه امتیاز بازی را می‌گرفت، قلعه‌نویی از آن دست کارهایی را انجام داد که خیلی وقت بود دیگر انجام نمی‌داد.
بازی دادن به بازیکنی که هنوز در لیگ امتحانش را پس نداده بود ریسک بزرگی بود که قلعه‌نویی انجام داد و در نهایت از آن سود برد. محسن کریمی در بازی با صبا بهترین بازیکن استقلال بود و شیوه بازی کردنش یادآور بازی‌های مهدی مهدوی‌کیا بود. کریمی بازیکن سرعتی نشان داد که در چندین نوبت خیلی خوب ظاهر شد و در این بازی پدیده استقلال بود اما آنچه از رختکن استقلال به گوش می‌رسد نشان می‌دهد اگر اطرافیان آقای مربی دیر دست به کار می‌شدند، در این بازی هم قلعه‌نویی دچار اشتباه بزرگی می‌شد. گویا در بین دو نیمه امیر قلعه‌نویی قصد داشته برای نیمه دوم آرش برهانی را به جای محسن کریمی به میدان بفرستد اما وقتی دستیاران او متوجه می‌شوند از او می‌خواهند اجازه دهد که کریمی در نیمه دوم هم به میدان برود ولی قلعه‌نویی اصرار داشته که کریمی خسته شده و نمی‌تواند در نیمه دوم برای استقلال خوب بازی کند، این در حالی است که باز هم دستیاران قلعه‌نویی اصرار به حضور کریمی داشته و قلعه‌نویی را از تصمیمش منصرف می‌کنند.
به این ترتیب در نیمه دوم باز هم محسن کریمی در بازی حضور پیدا می‌کند و اتفاقا در به ثمر رسیدن گل دوم استقلال نیز نقش بسزایی داشته. با توجه به اتفاقات بازی استقلال و صبا به نظر می‌رسد اگر اصرارهای دستیاران قلعه‌نویی نبود این مربی دچار اشتباه بزرگی در تعویض خود می‌شد و دوباره استقلال از یک پیروزی محروم می‌شد. تجربه نشان داده هر وقت قلعه‌نویی بدون ترس پیش رفته تیمش نتیجه گرفته است. حضور محسن کریمی در استقلال و شیوه بازی کردنش نوید خوبی برای کشف بازیکنانی بود که بدون دلیل پشت نام‌های بزرگ می‌مانند. 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =