نشست صبح امروز رهبران ادیان مختلف برای «ایران؛ مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان»

کتاب «ایران، مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» صبح دوشنبه ۲ آذر، با حضور نمایندگان اقلیت های دینی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، آیین رونمایی از كتاب «ایران، مهد همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان» به زبان انگلیسی كه به همت مركز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شده است، با حضور رهبران اقلیت‌های دینی در ایران، فرهیختگان، اندیشمندان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی، امروز ساعت ۹:۳۰ صبح در محل حسینیه الزهرا (س) این سازمان برگزار می‌شود.

در این آیین آیت‌الله تسخیری، مشاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امور جهان اسلام، ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی، دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، اسقف اعظم سیبوه سركیسیان، خلیفه ارامنه تهران و ایران، مارنرسای بنیامین، اسقف كلیسای شرق آشوری، اردشیر خورشیدیان، رییس انجمن زرتشتیان تهران، ماشاله گلستانی‌نژاد، مرجع دینی كلیمیان تهران و برخی از شخصیت‌های دینی و فرهنگی كشورمان حضور خواهند داشت.

این اثر فرهنگی كه با همكاری رهبران اقلیت‌های دینی كشورمان، برای اولین بار تدوین و به زبان انگلیسی ترجمه شده، شامل توضیحاتی در خصوص تاریخ، مراسم مذهبی و فعالیت‌های اجتماعی همراه با عكس‌های رنگی از زندگی اجتماعی و فرهنگی پیروان ادیان الهی در ایران اسلامی است كه در ۲۸۰ صفحه منتشر شده است.

در حاشیه این آیین نمایشگاه عكسی از مراسم مذهبی و دیگر جنبه‌های زندگی اجتماعی اقلیت‌های دینی در ایران برگزار می‌شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
    0 0
    ادیان رسمی در ایران آنقدر نقاط مشترک دارند که نمی فهمم اصولا چرا نباید بتوانند با هم همزیستی کنند. همه اشان یک چیز را می گویند.