بیست و ششمین نشست «اندیشه و عمل» با موضوع «گفتمان مشترک ادیان و مذاهب» از دیدگاه امام موسی صدر، دوشنبه ۲ آذر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، در این نشست که از ساعت ۱۶ تا ۱۸ بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود، حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجفعلی میرزایی گفتمان مشترک ادیان و مذاهب را از نگاه امام موسی صدر بررسی خواهد کرد.

میرزایی کارشناس ارشد رشته فلسفه اسلامی و دانشجوی دکترای جریان‌شناسی اسلامی ا‌ست. او پیش از این رایزن فرهنگی ایران در لبنان بود و سال‌ها مدیریت حوزه‌های علمیه ایران در لبنان را بر عهده داشت. سپس مؤسسۀ توسعۀ تحقیقات تمدن اسلامی در لبنان را بنا نهاد. در کارنامه این موسسه انتشار صد و پنجاه اثر تحقیقاتی در حوزۀ ایران شناسی، شیعه شناسی، تمدن پژوهی، قرآن پژوهی و توسعه روابط ایران و جهان عرب به چشم می‌خورد.

او از شخصیت‌های باسابقه در حوزه گفتگوهای اسلامی در شبکه‌های تلویزیونی جهان عرب است و از فعالان فرهنگی این حوزه در کشورهای اسلامی به شمار می‌آید. وی که عضو گروه ادیان و مذاهب مجتمع عالی امام خمینی از شاخه های دانشگاهی جامعه المصطفی العالمیه است تمرکز مطالعات و تحقیقات این روزهایش بر بازنگری سیستم های آموزش عالی قرآن در حوزه و دانشگاه قرار داده است.

این نشست که بیست و ششمین نشست از سلسله درس گفتارهای «اندیشه و عمل» است، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر واقع در تهران، میدان هفت تیر، بالا‌تر از مسجد الجواد، کوچه شریعتی، جنب مسجد الرضا، پلاک ۱۰، واحد ۲ برگزار می‌شود و حضور در آن برای عموم علاقه مندان آزاد است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 481390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =