حجاب خانم وزیر، خار چشم تندروهای استرالیایی شد

وزیر خارجه استرالیا که روز شنبه برای اولین بار در 12 سال گذشته برای دیدار با مقامات عالی رتبه کشورمان به ایران آمده بود در بازگشت به خانه مورد انتقاد تندروهای کشورش قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از وب سایت روزنامه انگلیسی گاردین یک کارشناس سیاسی محافظه کار استرالیایی استفاده حجاب توسط وزیر خارجه کشورش در ایران را مورد سرزنش قرار داده و گفته است جولی بیشاپ نباید این الزام را از سوی ایران می پذیرفته است.
این تحلیلگر مسائل سیاسی که اندرو بولت نام دارد و یکی از تندروترین مفسران سیاسی استرالیا شناخته می شود معتقد است که خانم جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا نباید به خاطر این سفر با سرکردن روسری، ارزش های غربی را زیرپا می گذاشته است. این کارشناس سیاسی که نماینده گروهی از محافظه کاران افراطی استرالیایی است پوشش وزیر خارجه کشور را در این ملاقات مسخره عنوان کرده است.
در همین حال اریک ابِتز وزیر اشتغال استرالیا به دفاع از بیشاپ پرداخته و گفته است این اقدام به هیچ وجه مسخره نبوده است چرا که خانم بیشاپ حتی با حجاب و آن کلاه هم مثل یک تابلو نقاشی بوده است.
وزیر دفاع استرالیا در پاسخ به اظهارات بولت در مورد پابندی به ارزشهای غرب گفت: الزامات دیگری هم به غیر از ارزش های فرهنگی غرب وجود دارد که باید به آنها هم احترام گذاشت. از جمله اینکه وقتی شما به جایی دعوت می شوید باید به ارزش های فرهنگی کسی که شما را دعوت کرده احترام بگذارید و احترام گذاشتن به این ارزش ها نه تنها منفی نیست بلکه مثبت هم هست.
او در ادامه گفته است یکی از اهداف این سفر پس از گذشت یک دهه جلب همکاری و نظر جمهوری اسلامی ایران در برخی از مسائل بوده است و به نظرم می رسد که اگر خانم بیشاپ می خواست بدون رعایت حجاب به ایران بیاید نمی توانست این هدف را محقق کند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عليرضا IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    آفرين بر وزير دفاعشان
  • مجتبی عباس بگلو A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    جالبه ، واسه کفار ارزش ها چقدر ارزش داره .
  • عطا IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    7 1
    واقعا هم مثل تابلو نقاشی است