رابطه سپاه و دولت یازدهم چگونه است؟از واقعیت تا القای دروغ رسانه های آن ور آبی!

فرمانده کل سپاه می گوید: اظهارات رئیس جمهور در همایش مقابله با فساد یک تحلیل کلی بوده است.

عبدالله احمدي: رابطه سپاه پاسداران و دولت موضوعی است که از زمان آغاز به کار دولت یازدهم از سوی رسانه ها با حساسیت بیشتری دنبال می شود و رسانه های آن ور آبی هر روز به بهانه ای این موضوع را دستمایه اخبار و تحلیل های خود قرار می دهند.

روزی نیست که در میزگردهای شبکه های فارسی زبان مثل بی بی سی، و صدای آمریکا به رابطه سپاه با دولت حسن روحانی اشاره نشود و به مخاطب این گزاره را القاء نکند که بین این دو نهاد در حاکمیت نظام جمهوری اسلامی اختلافات اساسی وجود دارد.

وقتی رئیس دولت در همایش ملّی "ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد" از تجمیع قدرت در بر مجموعه ها که منجر به فساد می شود انتقاد کرد، این رسانه ها سخنان رئیس جمهور را به مجموعه نظامی همچون سپاه پاسداران نسبت دادند حال آنکه این گونه نیست و بنا به گفته فرماند کل سپاه اختلاف میان سپاه و دولت القای دروغ بزرگی است که رسانه های بیگانه به آن دامن می‌زنند.

 سرلشکر محمد علی جعفری امروز در همایش قرارگاه خاتم‌‌الانبیا(ص) خاطرنشان کرد:وقتی مسئله ای در کل کشور مطرح می شود رسانه های گسترده ضد انقلاب به سرعت آن را پوشش می دهند و در صورتیکه مسئولان که این موارد را مطرح می کنند اقرار می کنند که منظورشان سپاه نیست. وی ادامه داد: دشمنان تلاش می‌کنند که القا تقابل بین سپاه و دولت را مطرح کنند و این از اهداف عملیات روانی و فضاسازی دشمنان ماست.

فرمانده کل سپاه همچنین در حاشیه این همایش در پاسخ به سؤال خبرنگارایرنا که متعلق به دولت است درباره گمانه‌زنی رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه منظور رییس جمهور در اظهارات اخیرشان در یکی از همایش‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است، گفت: ما هم در جریان این گمانه زنی‌ها قرار گرفته ایم، اما آنطور که در این خصوص از رییس جمهوری محترم سووال شده، گفته اند که منظور من سپاه نبوده و اظهارات مطرح شده معطوف به یک توصیه و تحلیل کلی بوده است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور به سپاه اعتماد کامل دارد و رابطه سپاه با ایشان نیز بسیار خوب و براساس حسن اعتماد متقابل است و دشمنان نظام و انقلاب بویژه ضد انقلاب خارج نشین نمی توانند این رابطه را که از زمان جنگ تحمیلی برقرار شده، تخریب کنند.

این در حالی است که حسن روحانی سال گذشته ( 25 شهریور 92) در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره نگاه خود به سپاه گفت: "سپاه پاسداران مافوق و ورای جریانات سیاسی است نه در کنار و داخل جریانات سیاسی. سپاه جایگاهی برتر دارد که جایگاه کل ملت است، پس همه مردم سپاه را باید دژ و پناه خود یابند.

روحانی با بیان اینکه "شرایط حساسی برای ایران و منطقه وجود دارد"، افزود: اهل تعارف نیستم و حرف‌هایم از دلم بر می‌آید و معتقدم آن نیرویی که امروز در خط مقدم در برابر تمام توطئه‌ها ایستاده و باید بایستد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه "شایعاتی را که راجع به سپاه مطرح می‌شود اصلا قبول ندارم"، گفت: می‌خواهند سپاه را رقیب مردم قرار دهند اما سپاه رقیب مردم و بخش خصوصی نیست و پیمانکاری مثل پیمانکاران معمولی نیست و نبوده است. سپاه امروز باید پروژه‌های مهمی که بخش خصوصی توان آن را ندارد برعهده بگیرد.

وی با بیان اینکه "امروز در شرایطی که اقتصاد ما هدف قرار گرفته است سپاه باید وارد عمل شود و سه - چهار پروژه بزرگ ملی را برعهده بگیرد"، تصریح کرد: سپاه شرایط کشور و دولت را به خوبی می‌داند چون ما کشوری هستیم که 2.5 میلیون بشکه نفت می‌فروختیم و امروز این رقم به کمتر یک میلیون بشکه رسیده است، پس سپاه باید آستین را بالا بزند و بخشی از بار دولت را بر دوش بگیرد که البته بار نظام و مردم است و دولت هم خادم مردم است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت جز خادم مردم بودن شأن دیگری برای خود قائل نیست، خاطرنشان کرد: سپاه همچنین توانمند است که در بحث مبارزه با فساد وارد شود و در مساله قاچاق کالا می‌تواند در کنار نیروی انتظامی و اطلاعات مفید باشد چون شرایط به نحوی است که سپاه باید کمک کند تا جلوی قاچاق کالا گرفته شود.

از سوي ديگر امروز هم معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور نيست سخناني مشابه زده است.نوبخت با اشاره به ایفای نقش قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در عرصه سازندگی کشور، گفت: کسانی که ندانند و یا مغرض باشند و تصور کنند پتانسیل بزرگ قرارگاه که بعد از دوران دفاع مقدس در خدمت توسعه کشور قرار گرفت رقیب بخش خصوصی است، یا ناآگاهند یا مغرض و می‌خواهند تحریک کنند.
او گفت: بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ‌وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست.

همچنین سردار رمضان شریف، مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در گفتگویی در حاشیه سفر به استان کردستان در این باره گفته است: سپاه جدای از اینکه رسالت خود را دنبال می‌کند، حجم ماموریت‌های دولت در تامین معیشت و رفاه مردم و آموزش و بالابردن سطح فرهنگ آنها و دفاع از حیثیت داخلی و خارجی مردم و نظام و انقلاب را قائل هستیم بنابراین طبیعی است که سپاه باید دولت را کمک کند.

سردار شریف تصریح کرد:رسانه‌های معاند همواره تلاش می‌کنند تا یک شکاف و دو دستگی را از هر زاویه‌ای دنبال کنند و یکی از بسترهایی که پیدا کردند، تلاش کردند تا بگویند که نهادهای منصوب به رهبری از جمله سپاه که از توانمندی قابل‌توجهی هم در عرصه عمران و هم در سایر عرصه‌ها برخوردار است، با این دولت یا آن دولت همراه است و با آن یکی زاویه دارد.

وی یادآور شد: علی‌رغم پمپاژ تبلیغاتی وسیعی که رسانه‌ها کرده بودند که سپاه با دولت یازدهم هم به ویژه در بحث سازندگی زاویه دارد، در نخستین حضور رئیس جمهور در همایش فرماندهان سپاه، بر تبلیغات 6، 7 ماهه دشمن خط بطلان کشید.

مسئول روابط عمومی کل سپاه اضافه کرد: آقای روحانی زمانی به عنوان نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی و در مقطعی هم به عنوان دبیر فعالیت داشت که با آداب و فرهنگ سپاه آشناست و همین‌ طور صراحت و شجاعت سپاه را هم خوب می‌داند.وی افزود: ما موفقیت دولت را موفقیت نظام اسلامی می‌دانیم و از هیچ کمکی به دولت دریغ نمی‌کنیم.

این دقیقا همان نکته ای است که مقام معظم رهبری نیز در ماه مبارک رمضان امسال نیز درجمع کارگزاران نظام بر آن تاکید کرده و فرمودند: "همه بدانند بنده دولت را حمایت و تأیید می‌کنم و از همه توانم برای کمک به دولت استفاده می‌کنم و به مسئولان بلندپایه آن اعتماد دارم".

2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390604

برچسب‌ها