محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت دولت مصمم است در هر شرایطی حتی افت شدید قیمت نفت برای عمران و سازندگی کشور هزینه کند.

محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در یازدهمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 1394 به مجلس شورای اسلامی، گفت: در این لایحه بودجه عمرانی دولت بالغ بر 47700 میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به سال 1393 شانزده درصد رشد دارد.

 

به گزارش نسیم آنلاین نوبخت با اشاره به ایفای نقش قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) در عرصه سازندگی کشور، گفت: کسانی که ندانند و یا مغرض باشند و تصور کنند پتانسیل بزرگ قرارگاه که بعد از دوران دفاع مقدس در خدمت توسعه کشور قرار گرفت رقیب بخش خصوصی است، یا ناآگاهند یا مغرض و می‌خواهند تحریک کنند.
او گفت: بنده به عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ‌وجه قرارگاه رقیب بخش خصوصی نیست.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، گفت: ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه، ریشه و ظرفیت فوق‌العاده‌ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه بیاید؛ کدام بخش خصوصی است که بیش از 2 میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسئله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست.
او گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) رویکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح‌ها نداشته و با نجابت درصدد یاری رساندن به دولت است.
نوبخت با بیان اینکه دولت و قرارگاه در عرصه سازندگی کشور در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، گفت: ما همه فرزندان این ملتیم و اگر دشمن تصور کند با تحریم‌های ظالمانه می‌تواند ما را از پیگیری مطالبات ملت مأیوس کند در اشتباه است.
او گفت: هر چند با لغو تحریم‌های ظالمانه بخش اعظمی از منابع ملت ایران آزاد شده و در خدمت توسعه کشور قرار می‌گیرد، اما برنامه‌های ما وابسته به نتیجه مذاکرات نیست و سناریوهای متنوعی را برای شرایط مختلف پیش‌بینی کرده‌ایم.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از نظر دولت یک پیمانکار نیست، گفت: قرارگاه ظرفیت بزرگ فنی و مهندسی کشور است که به کمک دولت می‌آید.
او گفت: در شرایطی که دشمنان دست در دست یکدیگر داده‌اند تا مقاومت ما را بشکنند، ایستادگی کرده و از پا در نمی‌آییم.
نوبخت با تاکید بر اینکه توانایی‌های امروز نیروهای مسلح قابل قیاس با دوران دفاع مقدس نیست، گفت: در زمان جنگ از کمترین امکانات نظامی برخوردار بودیم، اما امروز پهپادهای ما در آسمان به پرواز در می‌آیند؛ اکنون قادریم اوربیتال‌ها را شکافته و در فضای بی‌نهایت کوچک و فضای بی‌کران حضور یابیم.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در پایان با اشاره به توانمندی قرارگاه در راه‌سازی، توسعه زیربناها و تاسیسات نفت و گاز، گفت: امروز دولت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) پیمان مجددی با یکدیگر خواهند داشت؛ کار بزرگی پیش رو داریم به دلیل آنکه قرار نیست در برابر دشمن کوتاه بیایم و می‌خواهیم پیشرفت کنیم.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =