مهر نوشت:

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاكید بر اینكه منفی‌گرایی به ارزش کاذب جامعه تبدیل شده است، گفت: پنهان کاری در نحوه هزینه كرد منابع در کشور باید پایان بپذیرد.

محمد نهاوندیان که برای شرکت در مراسم روز بزرگداشت شهادت شهید مفتح در استان همدان و شهر تویسركان حضور یافته بود ظهر سه شنبه در شورای اداری استان حضور یافت.

رئیس دفتر رئیس جمهور در این شورا با اشاره به اینکه اولین بار است به تویسر کان می‌آیم، بیان داشت: شهید مفتح در پیروزی انقلاب اسلامی و در صحنه سیاسی ایران نقش غیرقابل انکاری داشت و مقدر بود که شهادت وی نیز نمادی برای علم و فضیلت باشد.

نهاوندیان ادامه داد: نسل آینده انقلاب اسلامی برای گم نکردن خط باید همواره به یاد متفکرانی که در انقلاب بوده‌اند باشد و سرمایه‌های فكری آنان ادامه حرکت ما را شامل شود.

وی با اشاره به اینکه فرزند شهید مفتح نیز از سرمایه‌های قوه مقننه است، بیان داشت: برای دنبال کرن اهداف فرهنگی خود باید به اقتصاد اهتمام داشت چراکه بسیاری از فسادها و فحشاها ریشه در فقر و بیکاری دارد و بیکاری مرتع شیطان است.

نهاوندیان ادامه داد: اگر جوانان شغل مناسب داشته باشند و در محیط خانواده آرامش روح برقرار باشد نیاز به ساخت زندان‌های جدید نداریم.

وی با بیان اینکه با هدف فرهنگی باید به دنبال اهتمام اقتصادی بود و از هر فرصتی باید پیوند این دو بعد جامعه مورد تاکید قرار گیرد، ادامه داد: خوشبختانه احیا اقتصاد یكی از برنامه‌های سه گانه دولت تدبیر بوده و مردم در موقع رای دادن به این خواسته رای دادند.

وی با بیان اینکه مردم خواهان آنند که دولت اقتصاد را بازسازی و نوسازی کند، گفت: در شرایطی که اقتصاد کشور تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه می کرد به جای رشد مثبت آن شاهد رشد منفی بودیم.

وی گفت: برای رسیدن به رتبه اول منطقه در بخش اقتصادی باید سرعتمان از دوندگان مسیر در منطقه بیشتر باشد.

نهاوندیان با بیان اینکه در شش سال اخیر باید دید آنها چه رشدی کردند و ما چه رشدی، گفت: ما به جای رشد هشت درصدی به رشد منفی شش و هشت دهم درصد رسیدیم و حتی شاهد رکود و گرانی در جامعه بودیم و در این شرایط مردم به اصلاحات اقتصادی رای دادند.

وی با بیان اینکه راه رسیدن به عدالت افزایش امکانات است و راه اشتغال جوانان پارتی بازی نیست، گفت: اشتغال دولتی راه حل ایجاد فرصت شغلی نیست چراکه متورم کردن دولت موجب سنگین شدن بار بر دوش مردم می شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: راهی جز حضور و مشارکت مردم در كشور نداریم و باید اقتصاد را بزرگ کرد.

وی با بیان اینکه در صحنه اقتصادی یک راه حل وجود دارد و حل مسئله برای ملتی که روی پای خود ایستاده آسان است، گفت: بخش خصوصی باید توانمند شود.

نهاوندیان با بیان اینکه بنای دولت اعتماد به مردم است و برای بی اعتمادی سند و شاهد مدرک نیاز داریم، اذعان داشت: باید فضای کسب و کار را به گونه ای اصلاح کنیم که در منطقه سرمایه گذاران ایران را برای سرمایه گذاری انتخاب كنند.

نهاوندیان با بیان اینکه منابع ما محدود است و با توجه به محدودیت منابع، باید منابع به طور بهینه اختصاص یابد، گفت: همین مقدار را هم باید بهینه مصرف و از تضییع آن خودداری کرد.

وی ادامه داد: پنهان کاری و نامشخص بودن نحوه هزینه كرد منابع در کشور باید پایان بپزیرد چراکه شفاف بودن بنای دولت و حق دسترسی به اطلاعات از حقوق مردم است.

وی با بیان اینکه دولت آیین نامه دسترسی به اطلاعات را تصویب کرده که به تعامل در جامعه کمک می کند، گفت: کمک به ایجاد زیر ساخت ها از وظایف دولت است.

وی یکی از اولویت‌های جدی رئیس جمهور را حل مشکل آب دانست و گفت: خشكی دریاچه ارومیه و زاینده رود مایه افتخار نیست.

وی با بیان اینکه رحمت خدا کم نمی‌شود بلکه ما بد مدیریت کرده‌ایم، گفت: در یک اقلیم نیمه خشک قرار داریم و همین نعمت خدا را هم بهتر از این می توانستیم استفاده کنیم.

نهاوندیان اذعان داشت: اصلاح امور اقتصادی جز با حمایت جدی فرهنگی امکان‌پذیر نیست که این امر نیز وظیفه روشنفکران است که مثبت اندیشی و فرهنگ تلاش را گسترش دهند.

وی با بیان اینکه منفی‌بافی افتخار نیست، بلکه افتخار زمانی است که به پیشرفت مردم کمک کنیم، گفت: عزم به اصلاح باید تقویت شد چرا که منفی‌گرایی به ارزش کاذب در جامعه تبدیل شده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    9 0
    رسیدن به رتبه اول منطقه؟عمل کرد وزرا طی سالهای اخیر در اقتصاد کشور خود نشان دهنده ان است که هیچ وقت نمی توانید اقتصاد ایران را درست کنید و مملکت را به پیشرفت برسانید. اقای نهاوندیان این حرف ها و شعارهای تو خالی و پوچ دیگر خریداری در میان مردم ندارد.مثل اینکه شما و دوستانتان هنوز متوجه این موضوع نشده اید.شما وضعیت را به حالت عادی برگردانید٬پیشرفت پیشکش.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۵
    8 0
    پس چرا تو شفاف سازی اطلاعات و دولت الکترونیک زمان تلف میکنید؟