ایرنا نوشت: یک گزارش دولتی در آمریکا نشان می دهد که نیروی نظامی اتمی این کشور برای انجام کارهای حساس خود هنوز از رایانه های دهه 1970 میلادی و 'فلاپی دیسک' استفاده می کند.

'اداره حسابرسی دولت' آمریکا در گزارش خود اعلام کرده است که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از جمله بخش های دولتی است که همچنان از 'سیستم های قدیمی میراث گذشته' استفاده می کند که باید هرچه سریعتر جایگزین شوند.
در این گزارش آمده است: مالیات دهندگان آمریکایی سالانه 61 میلیارد دلار برای تعمیر و نگهداری سیستم های قدیمی هزینه می کنند که این رقم سه برابر بیشتر از سرمایه گذاری برای به روز کردن و نوسازی این سیستم ها است.
اداره حسابرسی دولت آمریکا افزوده است: سیستم های وزارت دفاع که هماهنگی های لازم را میان واحد موشک های بالستیک، بمب افکن های هسته ای، هواپیماهای پشتیبانی و سوخت رسان را انجام می دهند، هنوز از رایانه های 'آی بی ام' سری 1، مربوط دهه 1970 میلادی و فلاپی دیسک های هشت اینچی قدیمی استفاده می کنند.

'والری هندرسون' یک سخنگوی پنتاگون به خبرگزاری فرانسه گفته است که این سیستم ها همچنان زیر بار هستند، چون کار می کنند.
وی افزود: با درنظر گرفتن برخی نگرانی های کاربردی، درایوهای فلاپی قرار است تا پایان سال 2017 میلادی با قطعات ایمن دیجیتال جایگزین شوند.
خانم هندرسون اظهارداشت: به روز رسانی کلیه سیستم های فرماندهی، کنترل و ارتباطات هسته ای در جریان است.
شبکه انگلیسی 'بی بی سی' نیز به نقل از پنتاگون اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی کامل سیستم های قدیمی در نیروی نظامی اتمی این کشور تا پایان سال 2020 برنامه ریزی کرده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    22 2
    برعکس آن در ایران قوی ترین سیستمها با پول نفت و مالیات مردم خریده میشه بعد بیشتر کارمندان ادارات برای سرگرمی و کمی کار از آنها استفاده می کنند جالبتر اینکه معمولا مدیران با اینکه کمتر از کامپیوتر استفاده می کنند به روزترین سیستمها را هم دارند. ضمناً بیشتر وقتها شبکه قطع شده و همه منتظرن وصل بشن.