ادای احترام روسای قوا به پیکر جانباختگان منا/روحانی: اگر لازم باشد از زبان اقتدار استفاده می کنیم

روسای قوا با اهدای شاخه گلی بر تابوت جانباختگان فاجعه منا به آنان ادای احترام کردند.

به گزارش خبرآنلاین، پس از مراسم ادای احترام رسمی روسای قوا به پیکر جانباختگان فاجعه منا، حجت السلام حسن روحانی، آیت الله آملی لاریجانی و علی لاریجانی با همراهی حجت الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جایگاهی قرار گرفتند که پشت آن بنری نصب شده بود با عنوان «مهاجران الی الله». عبارتی که رهبر معظم انقلاب درباره حجاج درگذشته در منا به کار برده بودند.
 
سپس حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور طی سخنانی در این مراسم با عرض تسلیت به خانواده های جانباختگان فاجعه منا، اظهار داشت: تعدادی از اجساد پاک قربانیان این فاجعه به کشور بازگردانده شد و فردا مراسم تشییع رسمی آنان در استان های مربوطه انجام می شود.

به گفته وی، اقدام بعدی شناسایی اجساد جانباختگان است. باید روشن شود که در این حادثه افرادی مقصر بوده اند یا نه و اگر ثابت شود که عده ای از مامورین در این حادثه تقصیر داشته اند، به هیچ عنوان از خون عزیزانمان نمی گذریم. زبان ما در این حادثه زبان برادری و ادب بوده و در جای لازم از زبان دیپلماسی استفاده شده و اگر لازم باشد جمهوری اسلامی ایران از زبان اقتدارش استفاده می کند.

وی با بیان اینکه این فاجعه آزمون بزرگی برای دولت و ملت ایران و خانواده های داغدار بوده است، افزود: این فاجعه آزمونی برای دولت عربستان و سازمان های بین المللی و کشورهای اسلامی نیز بوده است. باید حقیقت این مساله به طور کامل برای ما از طریق یک کمیته حقیقت یاب ثابت شود. همه ملت ها و دولت های مسلمان باید علت این فاجعه را بفهمند و مطمئن باشند که برای سال های بعد چنین فاجعه ای تکرار نمی شود.

رئیس جمهور که می گفت دولت در این آزمون موفق بوده است، از وزرای بهداشت، خارجه و کشور به دلیل تلاش هایشان در این زمینه و روسای دیگر قوا و بویژه رهبر معظم انقلاب تشکر و تقدیر کرد و گفت: از سخنان مقتدرانه رهبری در این زمینه سپاسگذاریم و امیدواریم این وحدت و همدلی را همچنان در کشور شاهد باشیم.

روحانی بار دیگر با تاکید بر اینکه دولت پیگیر این حادثه است، ادامه داد: برای همه مردم صبر آرزومندیم. انشالله خداوند مقام عالی را در آن جهان به این جانباختگان عطا کند که مظلومانه و با لب تشنه در این حادثه جان به جان آفرین تسلیم کردند. انشاالله در پیگیری خون این عزیزان توفیق لازم را داشته باشیم.

2727

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گیلان IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    19 40
    با آرزوی محشور شدن مهاجران الی الله با معبود شان و تاسف وو تاسف یک سوال در ابتدای متن حضور روسای سه قوه از دکتر روحانی با سن 66 سالشون با نام حجت السلام ذکر شده و در ادامه آقای لاریجانی 55 ساله آیت . . . . . اگر در جای دیگری و زمانی دیگری و مطالب دیگری روشن شود بد نیست
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    17 95
    من توقع داشتم چهار تا قطره ی اشک بریزن یکیشون
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    56 3
    آیا ریختن اشک دردی را دوا می کند ؟