۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
فیلم گریه‌دار و درام ببینید تا شاد شوید!

دانشمندان هلندی دریافتند که 90 دقیقه بعد از مشاهده یک فیلم غم‌انگیز یا گریه‌آور، احساس خوشحالی به وجود می‌آید.

ایسنا نوشت : 

محققان دانشگاه تیلبورگ پس از مطالعه بر روی تاثیر خنده و شادی در سلامت عمومی بدن دریافتند که خنده و شادی بیشترین تاثیر را بر حفظ نشاط و افزایش سطح مقاومت بدن دارد.

آن‌ها معتقدند که بهترین راه رسیدن به شادی بلندمدت عبور از مرحله ناراحتی یا گریه کردن است.

آنها برای اثبات این نظریه با انتخاب دو گروه 60 نفره از افراد عادی از آنها خواستند تا دو فیلم احساسی-عاطفی را تماشا کنند.

دکتر اسمیر گراکنین، متخصص رفتارشناسی از دانشگاه تیلبورگ هلند اظهارکرد: پس از بررسی واکنش داوطلبان به فیلم‌های مورد نظر مشخص شد که اندکی پس از احساس غم و اندوه با مشاهده یک فیلم ناراحت‌کننده، احساسات بینندگان وارد سطح دیگری شده است.

محققان معتقدند که فرایند گریه‌کردن تنها مختص انسان‌ها بوده و علت آن خروج بدن از مرحله غم‌واندوه با دفع کردن توکسین‌های موجود در بدن است.

گراکنین گفت: پس از آنکه فرایند تغییر رفتار پس از گریه‌کردن را در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادیم، مشخص شد که گریه‌کردن نه‌تنها باعث بازیابی سطح احساسات گذشته می‌شود بلکه احساسات مثبت به نسبت وضعیت قبل از گریه‌کردن را افزایش می‌دهد.

وی با انجام آزمایش بر روی دو حالت تغییر سریع و زمان‌بر احساسات پس از گریه‌کردن افزود: در واقع گریه‌کردن به بازگشت سطح احساسات انسان به حالت عادی کمک شایانی می‌کند و به ‌نظر می‌رسد که گریه‌کردن باعث افزایش سطح احساسات پس از یک دوره طولانی‌مدت می‌شود. گراکنین در ادامه عنوان کرد: این پژوهش نشان‌داد که برخلاف باور موجود، گریه‌کردن باعث افزایش ناراحتی‌ و اندوه نمی‌شود بلکه احساسات را به سمت عادی و شاد سوق‌ می‌دهد. در واقع یافته‌های این تحقیق تنها از عملکرد شرکت‌کنندگان به دست ‌آمده است، چرا که آنها معتقدند که مدتی پس از گریه‌کردن احساس بهتری داشته‌اند. 
5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 450993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمین 68 A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    9 0
    هر فردی افسردگی داره ستایش و تنهایی لیلا را با هم ببیند حله...
  • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    3 0
    بعضی ‌ها منتظر شنیدن این دست خبراند. از فردا دیگه سریال طنز هم ساخته نمی شه، تازه توجیه هم می کنند که با دیدن همین سریال ها بعدش کلی قهقهه می زنید ...
  • بینام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    5 7
    هزار سال پیش گفتن برای امام حسین گریه کنید.بعدش همه گفتن ماه محرم ماه افسردگیه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    11 1
    الان صدا و سیما با همین نظریه پیش میره
  • بی نام A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    9 1
    پس اگه اینجوری که مردم ایران باید شادترین مردم دنیا باشند