تسنیم نوشت: قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی گفت: رشد طلاق کشور برای نخستین بار در سال‌های اخیر، در سال ۹۴ متوقفه شد.

مرتضی میرباقری عصر سه شنبه در حاشیه راه‌اندازی نخستین مرکز رصد اجتماعی و خانه تشکل‌های غیر دولتی مازندران در ساری افزود: اگر چه آمار طلاق همچنان در کشور بالاست ولی روند روبه رشد آن متوقف شد. نیمی از طلاق‌های ثبتی کشور در پنج سال اول زندگی زوج‌های جوان رخ می‌دهد که 13 درصد از این طلاق‌ها مربوط به نخستین ماه‌های ازدواج است.

او نداشتن تجربه و شناخت کافی، از بین رفتن نظام سنتی پادرمیانی (ریش سفیدی)، نبود آزمایش‌های ثبت آسیب‌های جسمی پیش از ازدواج و وجود طلاق توافقی را مهمترین دلیل برای افزایش این آسیب اجتماعی در کشور دانست.

بر اساس آمار ثبت احوال در سال گذشته (94) 163 هزار و 765 واقعه طلاق در کشور به ثبت رسید که این آمار در سال 93 حدود 163 هزار و 569 مورد بود.

معاون اجتماعی وزیر کشور گفت: در سال جاری برای کاهش آمار طلاق در کشور باب طلاق توافقی که تسهیل کننده جدایی زوج‌های جوان است، با توافق دستگاه قضایی بسته شد.

میرباقری افزود: براساس این توافق، دستگاه قضایی مراکز مشاوره را در دادگاه‌های خانواده ایجاد می‌کند تا با مشاوره دهی به زوج های جوان احتمال بازگشت به زندگی را برای این قشر افزایش دهد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =