وزیر بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای رضایت‌مندی مردم انجام می‌دهد و امیدواریم عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پايگاه خبري و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت؛ سيدحسن هاشمي پس از بازدید از بیمارستان در حال تحویل شهید چمران سروآباد، در جمع خبرنگاران با اشاره به شرايط جغرافيايي خاص مريوان و سردسير بودن اين منطقه و مشكلات مربوط به راه‌هاي مواصلاتي و عبور و مرور گفت: ساخت بيمارستان 200 یا 300 تختخوابي در مريوان بايد از سال‌ها پيش كليد مي‌خورد و بودجه‌ها و اعتبارات لازم براي ساخت آن پيش‌بيني مي‌شد.

وزير بهداشت قول مساعد داد كه موضوع ساخت و تكميل بيمارستان جديد در مريوان را در قالب تصميمات هيات وزيران پي‌گيري نمايد و همچنين وضعيت امكانات درماني اين منطقه را به رئيس جمهور گزارش کند.

او با اشاره به وجود بيش از 400 هزار شهيد در اين استان در دوران دفاع مقدس گفت: جمهوري اسلامي ايران تمام تلاش خود را براي رضايت‌مندي مردم انجام مي‌دهد و اميدواريم عقب‌ماندگي‌هاي گذشته جبران شود.

هاشمي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه آيا برنامه‌اي براي جذب و استخدام پرستاران وجود دارد، گفت: مجوز استخدام پرستار در اختیار دولت است و در طي يك سال و نيم گذشته اين موضوع را از مجلس و دولت پي‌گيري نموده‌ايم و به محض اين كه مجوز صادر شود، پرستاران جديد استخدام خواهيم كرد.

وي با بيان اين كه در حال حاضر كمبود زيادي در زمينه نيروي پرستاري داريم گفت: در حال حاضر تا صدور مجوز استخدام براي جذب پرستار، در قالب برنامه تحول نظام سلامت 16 هزار پرستار به صورت خريد خدمت و در قالب شركتي به كار گرفته شده‌اند تا مشكلات فوري این حوزه برطرف شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به نقش خيرين در ارتقاي شاخص‌هاي سلامت گفت: از خدمات و اقداماتي كه خيرين در حوزه سلامت داشته‌اند بسيار ممنون و سپاسگزار هستيم و كاري كه آنان در اين حوزه انجام داده‌اند بهترين ذخيره زندگيشان است.

وي ابراز اميدواري كرد كه با همکاری و تعامل بیشتر خیرین با حوزه خيرين و مشاركت‌هاي مردم نهاد در وزارتخانه، شاهد استفاده بيشتر از ظرفيت خيرين حوزه سلامت كشور باشيم.

چهره بهداشت و درمان کردستان طی 6 ماه آینده متحول می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چهره بهداشت و درمان استان کردستان ظرف مدت 6 ماه آینده متحول خواهد شد.

سیدحسن هاشمی امروز در جریان بازدید از بیمارستان فجر مریوان با اعلام این خبر، گفت: کلیه قول ها و وعده های داده شده در سفر به کردستان در زمینه بهداشت و درمان و سلامت ظرف 6 ماه آینده تحقق می یابد.

وی در ادامه از بخشهای مختلف بیمارستان فجر مریوان بازدید و با پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان دیدار و از نزدیک درجریان کمبودها و مسائل و مشکلات قرار گرفت.

وزير بهداشت ضمن عیادت و گفت و گو با بیمارانی که از ساعت ها قبل در انتظار دیدار با وزیر بودند، بر اصلاح فوری وضعیت اتاق عمل های بیمارستان فجر مریوان تأکید کرد.

وي افزود: با اختصاص مبلغ مورد نیاز برای بازسازی و تجهیز اتاق عمل های این بیمارستان مقرر شد ظرف 3ماه آینده نسبت به بازسازی و تجهیز این بخش اقدام شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    24 2
    به کار گیری 16 هزار پرستار در طرح تحول سلامت، البته بدون استخدام ؟ اسخدامی هیچ امیدی به آینده اش نداره وای به حال بدون استخدام . به راستی چه تضمینی برای کار کردن هست؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    2 6
    برای کارکردن تضمین لازم نیست هر کس درست کار کند پول میگیرد ایا اگر بیکار بنشیند اینده اش تضمین است
  • بی نام IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    1 8
    همان کار پر در امد را میگرفتید تا امروز پول های دیگران را نشمارید