رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی ها نمی توانند دو میلیارد دلار پول جمهوری اسلامی ایران را که توقیف کرده اند، از کیسه ملت ایران بردارند و ما این پول را بازپس خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اكبر ولایتی این مطلب را عصر یكشنبه پس از دیدار با نماینده دبیركل سازمان ملل در امور عراق در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره توقیف دو میلیارد دلار دارایی جمهوری اسلامی ایران توسط آمریكا بیان كرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها ثابت كرده كه اجازه نمی دهد هیچ كشوری از جمله آمریكا به حقوق ملتش تجاوز كند؛ البته ممكن است مثل آنچه اخیرا اتفاق افتاد مدتی طول بكشد تا حقوق خودش را احقاق كند.
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همانطور كه در مدت بازگرداندن بیش از یك میلیارد و 700 میلیون دلار از حقوق حقه ملت ایران موفق شدیم، در این زمینه نیز موفق خواهیم بود.
ولایتی یادآور شد: همچنین در قضیه ایرباس و جنایتی كه آمریكایی ها مرتكب شدند و هواپیمای مسافربری ایرانی را سرنگون كردند و نزدیك به 300 نفر از هموطنان ما را مظلومانه به شهادت رساندند جمهوری اسلامی ایران توانست آنان را در محاكم بین المللی محكوم كند.
وی ادامه داد: راه های مشروع كم نیستند كه جمهوری اسلامی ایران بتواند حقوق تضییع شده خود را احیا كند و در این زمینه از هیچ اقدامی دریغ نخواهد كرد.
ولایتی تاكید كرد: ما مطمئن هستیم كه آمریكایی ها نمی توانند این پولی را كه توقیف كرده اند از كیسه ملت ایران بردارند و ما این را بازپس خواهیم گرفت.

** مردم عراق با هر نوع اخلال گری در امنیت این كشور مقابله خواهند كرد
رئیس مركز تحقیقات استراتژیك همچنین درباره تحولات اخیر عراق و جریان مقتدی صدر گفت: هر كار غیرقانونی كه در هر كشوری انجام شود ما می دانیم كه توسط مردم آن كشور با آن برخورد خواهد شد.
ولایتی افزود: در كشوری مثل عراق كه مردمی با سابقه تمدن طولانی دارد و در مقاطع مختلف سیاسی نشان دادند كه می توانند دشمنان خود را از بین ببرند و كشورشان را از مشكلات نجات دهند قطعا هر گروهی بخواهد كار غیرقانونی بكند می داند كه مردم عراق در مقابل او می ایستند.
وی ادامه داد: مردم عراق با هر نوع اخلالگری در امنیت خود و حاكمیت قانون در این كشور مقابله خواهند كرد.
ولایتی ادامه داد: بار كج هیچ گاه به منزل نخواهد رسید. البته مردم عراق از رشد و بلوغ كافی برخوردارند و خودشان پاسخ افرادی را كه می خواهند از طرق غیرقانونی آرامششان را به هم بزنند خواهند داد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =