وزیر دادگستری گفت: خوشبختانه امروز کودکان ما که جمعیتی ۲۳ میلیونی را شامل می شوند، به یک حقوق تدوین شده دست یافته اند که در قالب برنامه عمل جامع حقوق کودک گردآوری شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری؛ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی که به مناسبت روز معلم و شهادت استاد مطهری (ره) به یکی از دبیرستاهای دخترانه تهران رفته بود، در جمع دانش آموزان اظهار کرد: همه ما باید قدردان معلم و جایگاه آنان باشیم و شهید مطهری نیز به عنوان یک معلم، فیلسوف، جامعه شناس و روانشناسی برجسته بود که تولیدات علمی فروانی را از خود برجای گذاشته و در تاریخ ماندگار شده است.

وی علوم انسانی را بسیار مهم دانست و گفت: ما ملتی هستیم با پیشنیه تمدنی و فرهنگی که انقلاب کرده ایم و امروز در دنیا در حالت تقابل و هماوردی تمدنی و فرهنگی با دنیا هستیم و می خواهیم راه تعالی و پیشرفت به جهانیان عرضه کنیم و اگر تولیدات فکری مناسبی در این عرصه داشته باشیم، صاحب قدرت خواهیم بود.

وزیر دادگستری به نقش موثر زنان در دنیای امروز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه جامعه اسلامی ایران، نشان داد زنان و دختران ما حضور فعالی در تمام عرصه های زندگی دارند که با حفظ شخصیت انسانی آنها محقق شده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های وزارت دادگستری در عرصه حقوق کودک اشاره کرد و گفت: پس از دو سال تلاش، برنامه عمل جامع حقوق کودک و نوجوان را که مجموعه دفاع از حقوق کودکان در تمام عرصه‌هاست، در وزارت دادگستری تدوین شده که در آن وظایف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در زمینه دفاع از حقوق کودکان تبیین شده است.

پورمحمدی گفت: خوشبختانه امروز کودکان ما که جمعیتی ۲۳ میلیونی را شامل می‌شوند، به یک حقوق تدوین شده دست یافته‌اند که در قالب این برنامه جامع گردآوری شده و امروز به مناسبت روز معلم از آن رونمایی می‌شود و در کنار آن نیز سامانه قدرتمند "گنج انسان" نیز آماده بهره‌برداری است که دارای بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت کودکان کشور و نیز امکانات ویژه‌ای جهت بهره برداری تمامی اعضای جامعه است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =