کاربران خبرگزاری خبرآنلاین با شرکت در یک نظرخواهی، به سوال «اگر پول داشتید، چه خودرویی می‌خریدید؟» پاسخ دادند.

کاهش قدرت خرید خودرو در سال‌های اخیر و در کنار رشد قیمت خودروها در بازار، باعث شده که متقاضیان خرید خودرو گاها یا منصرف از خرید شوند یا این‌که گزینه‌های کمتری برای انتخاب خودرو داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حال حاضر این مشکل باعث شده که این روزها برخی از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری برای تحریک قدرت خرید مردم وارد عمل شوند و تسهیلاتی برای خرید خودرو پرداخت کنند. حتی در برخی از اخبار دیده می‌شد که یکی از موسسات مالی و اعتباری برای خرید خودروهای چینی به بازنشستگان نیروهای مسلح تسهیلات ارائه می‌دهد؛ اعتباری که بازپرداخت‌های تا 48 ماه و نرخ سود 15 درصد دارد.

در همین راستا، در یک نظرخواهی، دیدگاه کاربران خبرآنلاین را درباره خرید خودرو و نحوه انتخاب آنها از خودروها خواست. کاربران خبرآنلاین اغلب در مقابل این سوال که «شما اگر پول داشتید، چه خودرویی می‌خریدید؟» عنوان می‌کردند:

یکی از کاربران در این زمینه نوشت: «من پیکان می‌خرم، اما چینی نمی‌گیرم. کسانی هم که چینی می‌خرند، فقط برای خودنماییه، چون با اون پول شاسی‌بلند چینی تحت هیچ عنوانی نمی‌تواند یک خودروی ژاپنی مثل تویوتا یا نیسان بخرند.»

کاربر دیگری نیز عنوان کرد: «من اگر پول هم داشتم، با توجه به این ترافیک و تصادفات و سرقت‌ها و نمایندگی‌های عجیب غریب و آه و ناله مردم از دیدن یک ماشین آن‌چنانی و... یک ماشین معمولی با ایمنی و امکانات مناسب می‌خریدم و بقیه پول را هم صرف امور بهتر می‌کردم.»

حسن نقش‌جهان نیز متذکر شد: «همین انتخاب بین خودروی ایرانی و چینی به نظرم، نشان‌دهنده بیچارگی بیش از حد مردم ایران هست. من دوست دارم ماشین، به قیمت بین‌المللی تو ایران فروخته شود که اون‌موقع حتی با دلار 3500 تومانی که اون هم خودش یک ظلم بزرگه، می‌شه بهترین ماشین‌های روز دنیا را به قیمت خوبی خرید، ولی تنها چیزی که مهم نیست، نظر مردمه.»

در ادامه یکی از کاربران خبرآنلاین نوشت: «من خودروی چینی نمی‌خریدم، چون خود آنها هم خودرو خودشان را نمی‌خرند، اما چه کنیم خودرو‌های ایرانی هم چینی شده. به نظر من فقط برندهای معتبر ارزش خرید دارند، ولی چه کنیم از آنها هم 100 نفر نان می‌خواهند.»

فرد دیگری تاکید کرد: «اگر پول داشتم، پرادو لندکوزر می‌گرفتم.»

یکی دیگر از کاربران هم عنوان کرد: «خب معلومه ماشین ژاپنی.»

رضا نیز نوشت: «من پول هم اگه داشتم، فعلا به احترام مردم کشورم و کمپین تحریم خودرو هیچ‌کدام.

محمد هم تصریح کرد: «من عاشق این ماشین آمریکایی‌های دهه60 هستم. پول داشتم، می‌دادم یدونه تمیزش را می‌خریدم، بقیه پول را هم میدادم یه کارآفرینی می‌کردم؛ البته اگه پول داشتم.»

ولی غلامی نیز عنوان کرد: «من اگه پول داشتم، واسه خودم دل‌خوشی می‌خریدم، زندگی راحتی می‌ساختم، خونه می‌خریدم، ماشین اولویت آخرم می‌شد، چون تو تهران همش ترافیکه ارزش نداره با ماشین بخوای بری بیرون... آخر هفته‌ها دست زنم رو می‌گرفتم می‌رفتیم پارک.»

کاربر دیگری نیز نوشت: «قضیه ماشین چینی و ایرانی، قضیه بد و بدتره. جفت‌شون دو زار نمی‌ارزند، عمده سهام‌دار این شرکت‌های خودرو چینی هم همین موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها هستند.

فرد دیگری هم خاطرنشان کرد: «من اگه پول داشتم و فقط امكان انتخاب بين خودروي ايراني و چيني داشتم، چند سال صبر مي‌كردم و بعد ماشين چيني مي‌خريدم. درسته كه الان كيفيت ماشين‌هاي چيني مناسب نيست، ولي همه كشورهاي خودروساز كه تازه وارد اين صنعت شده‌اند، به‌تدريج به دليل جو رقابتي بازارهاي جهاني كيفيت‌شون بهتر مي‌شه و مسلما چين تا پنج سال ديگه خودروهايي در كلاس قابل قبول جهاني توليد خواهد كرد. تنها استثنا در مورد قانوني كه گفتم، ايرانه كه تا 50 سال آينده هم كيفيت خودروهاش بدتر مي‌شه كه بهتر نمي‌شه. مگه اين‌كه اين همه انحصار و سوبسيد از روي اين صنعت برداشته بشه كه اون رو هم از ما بهترون اجازه‌اش رو نمي‌دن.»

جاویدان نیز تاکید کرد: «من اگر پول داشتم، چینی می‌خریدم؛ هر چند که دوست دارم ایرانی بخرم، ولی چینی‌ها از هر نظر بهتر هستند. از نظر ایمنی، از نظر به روز بودن سیستم تعلیق و موتور، گیربکس و آپشن‌های مختلف و البته طراحی‌های بروز که با وجود کپی بودن از خودروسازان غرب واقعا بهتر از خودرو‌های داخلی هستند. اینم بگم که خودرو داخلی هم قطعاتش از چین تامین می‌شه.»

همچنین احسان نوشت: «آخه اگه پول داشتیم، می‌رفتیم پژو 30 سال پیش رو می‌خریدیم یا چینی 15 سال پیش با کیفیت افتضاح. چیزی که هست، مردم با تحریم خودرو دارند جواب دندان‌شکنی به خودروسازها می‌دهند.»

22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    45 0
    کو پول؟؟؟ خداییش قرض کنی و ماشینی بخری که جونتو بگیره درسته؟؟؟
  • sajjad A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    41 0
    با توجه به اینکه خودروهایی که داخل ایران ساخته میشوند هم مونتاژ چین وبدتر هستند ،و اصالتا ایرانی نیستند وبدتر که با قیمت 5برابر باید بخری، نه چینی و نه ایرانی، یک خود رویی از قبل از سال 85 هر چه بود،بهتر و امنتر است
  • مهرپاد A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    59 1
    همچنان هیچ خودروی نخرید.گگگگگران استتتتت.
  • علي A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    0 16
    ملت ايران اگر كمي ارق ملي داشته باشند فقط خودروي ملي خواهند زيرا:1ازتوليد ملي حمايت ميشود.2ارزمملكت خار ج نميشود3باعث رونق اقتصادي مملكت واشتغال زايي خواهد شد .4ازخدمات پس ازفروش بلند مدت بر خوردار خواهند شد .5باعث ارتقاء دانش فني وكيفيت خودروي ملي خواهد شد.