۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

اولین جلسه کمیته پنج نفره انتخاب روسای دانشگاه‌ها امروز با حضور اعضاء در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده تا کمیته‌ای پنج‌نفره اقدام به تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها کنند. این کمیته متشکل از وزیر علوم، وزیر بهداشت، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، مخبر دزفولی دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و محمدحسن غفوری‌فرد، رئیس هیأت نظارت و بازرسی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است و براساس آن همه رؤسای دانشگاه‌ها باید در این کمیته پنج‌نفره تأیید شوند.

به گفته دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی این پنج‌نفر به‌عنوان اعضای دائم این کمیته هستند و وضعیت انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها را بررسی خواهند کرد که رأی این کمیته اجماعی است و در مواردی که اجماع وجود ندارد، موارد اختلافی به صحن شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب نهایی ارائه خواهد شد.

با وجود موج انتقادهای مخالفان نسبت به این کمیته و دولتی خواندن تایید صلاحیت روسای دانشگاه ها 
امروز شنبه نهم خرداد اولین جلسه کمیته پنج نفره انتخاب روسای دانشگاه‌ها امروز با حضور اعضاء در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

پیش از این اعلام شده بود، در اولین جلسه این کمیته تخصصی نسبت به انتخاب روسای دانشگاه ها که تاکنون انتخاب آنها به تاخیر افتاده است، تصمیم گیری خواهد شد.

این پنج نفر به عنوان اعضای دائم این کمیته به شمار می آیند و وضعیت انتخاب روسای دانشگاه‌ها را بررسی خواهند کرد که رای این کمیته اجماعی است و در مواردی که اجماع وجود ندارد، موارد اختلافی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تصویب نهایی ارائه خواهد شد.

به گزارش مهر؛ همچنین درباره دانشگاه آزاد اسلامی، طبق ماده ۱۲ اساسنامه این دانشگاه؛ روسای واحدهای دانشگاهی مراکز استان که معمولا دانشجویی با تعداد بالای پنج هزار نفر دارند و باید به تصویب شورا برسند، مقرر شد رئیس دانشگاه آزاد در این کمیته با حق رای حضور داشته باشد. در زمینه دانشگاه آزاد اسلامی نیز موارد با اجماع به تصویب خواهد رسید و موارد اختلافی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 421109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =