روپرت مرداک، غول رسانه‌ای به دنبال موجی از واکنش‌های منفی در شبکه‌های اجتماعی از توییتی که در آن به طور ضمنی گفته بود، باراک اوباما، «واقعا یک رئیس‌جمهوری سیاه‌پوست» نیست، عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرداک در این توییت که در آن از بن کارسن، یکی از نامزدهای جمهورخواهان برای انتخابات سال ۲۰۱۶ ستایش کرده بود، نوشته بود: «بن و کندی (همسر او) کارسن عالی هستند. وقتش نیست یک رئیس‌جمهوری واقعی سیاه‌پوست بر سر کار آید که بتواند به شکاف نژادی برسد؟»

برخی  از کاربران توییتر پس از این توییت، مرداک را به نژادپرستی متهم کردند و گفتند که او چطور می‌تواند در مورد سیاه‌پوست بودن یا نبودن کسی، قضاوت کند؟

 مرداک گفته است که منظورش از این توییت، اهانت نبوده و او، آقای اوباما و آقای کارسن را افرادی جذاب توصیف کرده است.

بن کارسن، یکی از نامزدهای جمهوریخواهان، ماه پیش، پس از آن که گفت یک مسلمان نباید رئیس‌جمهوری آمریکا شود، مورد انتقادهای فراوانی قرار گرفت. او گفته بود که اسلام با قانون اساسی آمریکا تطابق ندارد.

مرداک در توییتر خود همچنین مطلبی از مجله نیویورک را برای خواندن پیشنهاد داده بود که در آن به «ناامیدی جامعه اقلیت» از باراک اوباما اشاره شده بود.

روپرت مرداک ۸۴ ساله مالک شرکت رسانه‌ای نیوز کورپوریشن است. این شرکت صاحب شبکه خبری فاکس، روزنامه‌های نیویورک پست و وال استریت ژورنال در آمریکا، شبکه خبری اسکای و روزنامه‌های سان و تایمز در بریتانیا است. او یکی از بانفوذترین افراد در جهان به شمار می‌رود.

مرداک پیشتر نیز از بن کارسن ۶۳ ساله که یک جراح مغز و اعصاب بازنشسته است، ستایش کرده بود. کارسن یکی از ۱۵ جمهوریخواهی است که برای کسب نامزدی این حزب برای انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری تلاش می‌کند. 

مرداک چند روز پیش توییت کرده بود: «همه کارشناسان بن کارسن را دست‌کم می‌گیرند اما مردم، افتادگی او را ستایش می‌کنند و به پیام‌های چندوجهی او گوش می‌دهند.»

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری خود رویه‌ای محتاطانه در قبال مسایل نژادی در پیش گرفته است.
مجله نیویورک این هفته در مطلبی نظر چند نفر از جامعه آفریقایی-آمریکایی را در مورد او پرسید و آن‌ها گفتند که آقای اوباما باید برای حل مسائل و مشکلات مربوط به نژاد در آمریکا کار بیشتری می‌کرد.

منبع : بی بی سی / 8 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =