تصویر خلبانی که بنی صدر و رجوی را فراری داد

روزنامه خراسان نوشت:

سرهنگ «بهزاد معزي»خلبان مخصوص شاه بود. او پس از انتقال شاه به مصر، در 26 دي ماه سال 1357، هواپيماي وي را به ايران بازگرداند و مدعي شد که برخلاف نظر شاه اين کار را کرده است. «معزي» با اين ترفند اعتماد برخي نيروهاي انقلابي را به خود جلب کرد، اما پس از مدتي به همکاري با منافقين پرداخت و نقش مهمي در فرار «رجوي» و «بني صدر» ايفا کرد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    30 53
    متخلف همیشه متخلف باقی میماند مگر اینکه خلافش ثابت شود
  • بی نام EU ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    15 57
    این وضعیت برای افرادی که خلبان پروازهای آبی افراد ویژه سلطنتی بود مثل شاه ، ملکه و ولعهد شدیدتر بوده ، مخصوصا برای شخص محمدرضا پهلوی که شدیدترین فیلتر ها برای خلبان پروازهای او در نظر گرفته شده بود . البته عادت محمدرضا پهلوی به خلبانی در هواپیماهای حامل خودش با توجه به اینکه او خلبان متوسطی بود کار را برای گزینش خلبانان او سخت کرده بود چرا که خلبان گزینش شده باید این توانایی را میدادشت که به قول معروف خربکاری های او را رفع رجوع کنن. از این رو جمعی از برترین استادخلبانان هواپیماها ترابری برای خلبانی او در نظر گرفته شده بودند که اقای معزی هم جزء همین افراد بودند . بنابر این نام بردن از لفظ خلبان مخصوص در جایی که تیمی از استاد خلبانان مهم کشور مسئولیت داشتند زیاد جالب نیست .
    • خشايار A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
      36 3
      اضافه ميكنم ، باعث خوشحالي هست كه در تنظيم خبر آمده طبق ادعاي خود خلبان هواپيما بدون هماهنگي از مصر به ايران بازگردانده شده تا جلب اعتماد كنند، در خاطرات منتشر شده خوانده بودم هواپيما با دستور مستقيم به مملكت برگشت داده شده تا در خدمت كشور باقي بماند
  • ُسیدمحمد A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۷
    33 3
    همون موقع که به شاه خیانت کرد باید می فهمیدند که تو خونش خیانت وجود داره و هر موقع دیگر ممکنه خیانت کنه