نظر معاون پارلمانی ظریف در مورد بررسی توافق هسته‌ای در مجلس

مهر نوشت:

حسن قشقاوی ، در خصوص ارائه لایحه توافق هسته ای به مجلس  اظهار داشت: وزارت خارجه نمی تواند برای مسئولان عالی رتبه نظام تعیین تکلیف کند.

معاون کنسولی و پارلمانی وزیر امور خارجه ادامه داد: تا به امروز در این چند سال فرآیند رسیدگی به امور هسته ای در شورای عالی امنیت ملی بوده است که از همه قوا در آن شورا اشخاص حقوقی حضور دارند، رئیس جمهور به نمایندگی از قوه مجریه، رئیس مجلس به نمایندگی از قوه مقننه و رئیس قوه قضائیه به نمایندگی از قوه قضائیه در شورای عالی امنیت ملی حضور دارند.

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه با اشاره به تصویب قانون الزام دولت به حفظ دستاورد های هسته در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بخش هایی از این مصوبه بر نقش شورای عالی امنیت تاکید شده و در بخش های دیگر هم به ضرورت ارائه گزارش به مجلس و اصل ۷۷ قانون اساسی تاکید شده است.

وی با تاکید بر اینکه مکانیسم بررسی توافق را باید بزرگان برای ما تعیین کنند گفت: ما به عنوان وزارت خارجه تابع هستیم هر تصمیمی که بزرگان و مدیران در مورد طی فرایند قانونی بررسی توافق بگیرند، اجرا می کنیم.

قشقاوی گفت: وزارت خارجه نمی تواند در مورد فرایند بررسی توافق تعیین تکلیف یا اظهار نظر کند ما هم منتظریم ببینیم چه تصمیماتی گرفته شده و به وزارتخارجه ابلاغ می شود.

معاون پارلمانی وزیر امورد خارجه در مورد بررسی توافق هسته ای در کمیسیون ویژه نیز گفت: نمی دانم مراد از بررسی توافق در کمیسیون ویژه چیست؟ آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی و آقای صالحی در کمیسیون آموزش برای بررسی توافق حضور یافته اند.

وی در خصوص  لزوم تشکیل  کمیسیون ویژه گفت :این موضوع به عهده مجلس است نه وزارت خارجه بنابر این هر تصمیمی که مجلس در این مورد بگیرد برای ما محترم است.

17215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =