نماینده اردبیل: برخی‌ها آبروی کسانی را حفظ می‌کنند که حیثیت نظام را برده‌اند

ایرنا نوشت:

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی ها رسانه ای شدن محکومیت مفسدان اقتصادی را به دلیل وابستگی به کانون های قدرت و ثروت بر نمی تابند و می خواهند حیثیت آنها را حفظ کنند در حالیکه آنها حیثیت نظام و انقلاب را لکه دار کرده اند و باید تاوان این خیانت ها را بپردازند.

مصطفی افضلی فرد عصر یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی افزود: مبارزه با فساد و مفسدان اقتصادی از جمله آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی بوده که عزم جدی همه قوا را به صورت نظام مند می طلبد.

وی حرکت اخیر دستگاه قضایی در محکومیت بعضی از مفسدان اقتصادی را قابل تقدیر دانست و گفت: مردم انتظار دارند این امر مبارک ادامه پیدا کند و به دور از هرگونه تبعیض شامل همه فساد اقتصادی شود.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی گفت: متاسفانه همزمان با هجوم ریزگردها دو هفته است که جنوب استان ایلام در خاموشی به سر می برد و با تذکرات و پیگیری های به عمل آمده می بینیم که وزارت نیرو هیچ اراده ای برای حل این مشکل و معضل ندارد.

علی محمد احمدی افزود: مردم در حال حاضر با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند و نانوایی ها و بانک ها تعطیل و پمپ بنزین ها خاموش است و مراکز بهداشتی و درمانی خدمات تصویری و آزمایشگاهی نمی دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه بارها این موضوع را به دولت و وزیر نیرو منتقل کردیم اما وزیر تنها به گفتار درمانی اکتفا می کند.

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این سرمای شدید که ریزگردها عرصه را بر مردم تنگ کرده اند در گوشه ای از کشور در مرز و درست زمانی که مجلس شورای اسلامی افزایش تعرفه و درآمد برای وزارت نیرو را دنبال می کند ما شاهد این هستیم که در محرومترین نقطه کشور 72 ساعت برق و آب و امکانات رفاهی مردم قطع می شود.

احمدی اظهارداشت: خواهش من این است که این موضوع به شکل جدی حل شود تا مردم از این معضل و مشکل رهایی پیدا کنند.

وی همچنین در تذکری به معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: موضوع ریزگردها 10 سال است که استان ایلام را زجر می دهد و میراث طبیعی و سینه مردم ما از فشار ریزگردها در درد و رنج است اما متاسفانه مواجهه دولت عادلانه نبود.

وی ادامه داد: مشکل ریزگردها تنها برای استان خوزستان نیست و ما امیدواریم که در تخصیص اعتبارات مواجهه دوگانه به عمل نیاید.

مردم منتظر اقدام عملیاتی برای حل مشکل ریزگردها هستند

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری شفاهی به رییس جمهوری گفت: خوزستان قلب تپنده ایران است و حیات یک جامعه به قلب تپنده آن وابسته است.

سید راضی نوری ضمن تشکر از اهتمام دولت تدبیر و امید برای حل مشکل ریزگردها در استان خوزستان اظهارداشت: این اقدامات کافی نیست و باید مردم خوزستان را دریابید و به داد آن ها برسید و مردم منتظر اقدام عملیاتی شما هستند.

وی ادامه داد: پدیده شوم ریزگردها زندگی مردم خوزستان را فلج کرده و خانه ها زندان مردم شده و صدها هزار نفر زیر این گرد و غبار زنده به گور شده اند؛ کشاورزی و فعالیت های اقتصادی در این استان تعطیل شده و نارضایتی مردم بالا رفته است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: آیا می دانید زندگی، معیشت و سلامت پنج میلیون نفر فدای سیاست تفریط در سدسازی غیرکارشناسی و سیاست غلط انتقال آب شده است؟ این فاجعه زیست محیطی را باید جدی گرفت و بارندگی چند روز اخیر فقط یک مسکن است و استان خوزستان همچنان پذیرای این مهمان ناخوانده خواهد بود.

نوری اظهارداشت: تخصیص اعتبارات فوری، بازنگری مجدد در سدسازی، انجام تعهدات دولت در درختکاری و بیمه کردن محصولات کشاورزی برای حل مشکلات ریزگردها در استان خوزستان پیشنهاد می شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرداخت اعتبارات مربوط به زراعی باغات چای حق مسلم کشاورزان است لذا خواهش می کنیم این اعتبارات به صورت کامل پرداخت شود.

مهرداد لاهوتی افزود: اعتبارات سیل هنوز تعیین تکلیف نشده در حالی که شما اعلام کردید تسهیلات جبران خسارات به سیل زدگان پرداخت می شود اما هنوز ویرانی های به جا مانده از سیل به قوت خود باقی است.

وی خطاب به مردم گفت: مردم حالا که مسولان به شما رحم نمی کنند شما خودتان به یکدیگر رحم کنید، در یکی از شبکه های صدا و سیما برنج آلوده ای را نشان داد که تاریخ تولید آن 4 ماه آینده بود یعنی این برنج که یکسال پیش تولید و وارد شده قرار است 4 ماه دیگر تولید شود.

این نماینده مجلس در تذکری به وزیر علوم نیز گفت: دانشگاه پیام نور از لحاظ زیرساخت های نوین و سخت افزاری امکانات بسیاری دارد که باید با تامل و تصمیم گیری درست، مانع از هدر رفتن این سرمایه گذاری های عظیم شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از رییس قوه قضاییه خواهش می کنم اهتمام در مورد رسیدگی به کلاهبرداری های بیمه توسعه با قاطعیت پیگیری و به تخلفات صورت گرفته رسیدگی شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =