۰ نفر
۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

چطور می‌توان با یک تابلوی نقاشی ارتباطی منطقی و احساسی برقرار کرد؟

 چگونه بیاموزیم که ایده‌ها و احساسات و اندیشه‌هایمان را که در واقع اموری انتزاعی هستند، به تجسم درآورد و در این تجسم، اثری هنرمندانه بیافرینیم؟ چطور می‌توان اجزاء یک تابلوی نقاشی را به تفکیک بازشناخت و ویژ‌گی‌های هر یک را در تعامل با دیگری به دست آورد؟ چگونه می‌توان با تجزیه و تحلیل نقاشی، روند آفرینش خلاقانه‌ی آن را درک کرد؟ چگونه می‌توان بر نحوه شکل‌گیری و تفاوت سبک‌ها و نحله‌های هنر نقاشی پی برد؟

برای دستیابی به سوالات بالا می توانید در کاس های کارگاهی موسسه بهاران خرد و اندیشه شرکت کنید.
آدرس: خیابان ولیعصر- بالاتر از خیابان زرتشت - کوچه نور بخش - پلاک 21

تلفن: 88892228 - 88803668 - 88944906

 

مدت زمان دوره‌ها:

«کارگاه تحلیل نقاشی» در دو ترم و مبتنی بر مکاتب هنر نقاشی برگزار می‌شود: 1) دوره‌ی کلاسیک و نئوکلاسیک 2) دوره‌ی مدرنیسم و پست مدرنیسم. هر ترم از 24 ساعت (12 جلسه) تشکیل شده و مخاطبین نیز شامل دانشجویان هنر نقاشی و سایر رشته‌های هنری (گرافیک، پژوهش هنر، سینما، ادبیات نمایشی، معماری، مجسمه‌سازی، عکاسی، تولیدات تلویزیونی و ...) و کلیه‌ی علاقمندان هنرهای تجسمی می‌باشند.

 

روش تدریس:

روش تدریس، تعاملی است میان استاد و دانشجو؛ به گونه‌ای که منجر به پویایی و مشارکت فعالانه هنرجویان می‌گردد. هنرجویان خواهند توانست به تدریج برای ورود به متن اثر و کندوکاو در آن جسارت لازم را کسب کرده تا سطح برداشت‌های خود را از سطحی عمومی به سطحی تحلیل‌گرایانه و حتی منتقدانه سوق دهند.

بیان پیشینه تاریخی هر اثر و تاثیر‌پذیری‌ آن از شرایط پیرامونی و آثار متقدمین و به ویژه تکیه بر مبانی سبکی و مکتب آن، ابزارهای نخست تحلیل نقاشی است. در گام بعدی، پرداختن به جنبه‌های فنی و مبانی طراحی، با تحلیلی از جریان آفرینش اثر؛ و درنهایت تاثیر آن بر مخاطب به واسطه مهارتهای به کار رفته؛ پایان هر جلسه بحث و گفت‌وگو را تشکیل خواهد داد.

 

در طول دوره، کلیه نقاشی‌های منتخب برای تحلیل، به شکل تمام رنگی و رایگان در اختیار هنرجویان قرار خواهد گرفت.

 

1717

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 407740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
    19 0
    مدرس کی هست؟