ایرنا نوشت:

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: سفر رییس جمهوری و هیات دولت به قم باعث تقویت رابطه دولت و حوزه علمیه شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این روابط برخلاف تبلیغات، محکم تر شد و نشان داد که احترام رییس جمهوری به مراجع و علما در حد بالایی است و رابطه سیاست و دیانت در تمام عرصه ها و برهه های زمانی حفظ می شود.

وی اضافه کرد: روحانی فرزند حوزه علمیه و از دل حوزه های علمیه برخاسته است و در منصب ریاست جمهوری به عنوان یک شخصیت روحانی و سیاسی می تواند نقش آفرینی کند.

وی ادامه داد: رییس جمهوری در سفرش به قم در دیدار صمیمی با طلاب به نقش تربیتی حوزه علمیه در تربیت افرادی چون امام راحل و یارانش اشاره کرد که در زمان مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی چه صحنه های تاریخی را رقم زدند.

غرویان با اشاره به بخشی از سخنان رییس جمهوری در دیدار طلاب حوزه های علمیه گفت: در این دیدار ها رییس جمهوری از طلاب خواست تا از تریبون روحانیت به رابطه دولت و ملت بپردازند و در برپایی کرسی های آزادی اندیشی و نظریه پردازی به صورت جدی وارد شوند.

وی افزود: همچنین دیدار روحانی با مراجع و علما با استقبال خوبی همراه بود؛ همه با خوشرویی و عطوفت با وی برخورد کردند که این امر نشانگر توجه به ابعاد دینی، اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی، چهارشنبه هفته گذشته درسفری دو روزه به همراه شماری از اعضای هیات دولت وارد قم شد و مورد استقبال باشکوه مردم متدین و انقلابی این شهر قرار گرفت

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =