رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه مشکلات مردم در منطقه 19 شهر تهران باید حل شود، ‌تاکید کرد: این منطقه به توجه ویژه مدیریت شهری نیاز دارد تا فاصله میان جنوب و شمال شهر به طور حقیقی کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رحمت اله حافظی پس از بازدید از سطح منطقه 19، لازمه توسعه محلات شهر تهران را تعامل میان شهرداری با شورایاران دانست و گفت:‌ در نشست هم اندیشی که هفته گذشته با دبیران محلات منطقه 19 برگزار شد تمامی دغدغه ها و خواسته های مردم منطقه از طریق شورایاران محلات منتقل شد.

وی با بیان اینکه درک متقابل از نیاز و انتظارات مردم تنها با همراهی شورایاران امکان پذیر خواهد بود، تاکید کرد:‌ فلسفه مدیریت شهری این است که مشکلات از زبان مردم مطرح و پس از بررسی های کارشناسی حل شود. نباید پشت درهای بسته و بدون شنیدن مشکلات مردم در محلات تصمیم گیری کرد، این رویه به حل مشکلات مردم منجر نمی شود. باید در مدیریت شهری ازظرفیت های موجود محلات بهره گرفت.

رئیس کمیسیون سلامت،‌ محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات موجود در سطح محلات منطقه 19 شهرداری تهران،‌ اظهار کرد: بیشتر مشکلات و دغدغه های این محلات به راحتی قابل رفع است. بدون شک ما نیز از ظرفیت های شورای شهر تهران برای جذب بیشتر منابع مالی جهت طرح‌ها و پروژه‌های منطقه استفاده خواهیم کرد.

حافظی همچنین گفت:‌ آنچه در پروژه‌های شهری مغفول مانده است، سلامت محور بودن این پروژه‌ها است توجه به این اصل می‌تواند سلامت جسمی، روحی و روانی شهروندان تهرانی را تضمین و در نهایت رضایت آنها را تامین کند.

او با بیان اینکه در کنار پروژه‌های عمرانی باید به پیوست های فرهنگی، اجتماعی و سلامت این پروژ‌ه‌ها به خصوص در سطح محلات توجه کرد، افزود: متاسفانه آنچه در بیشتر محلات شهر تهران دیده می‌شود بی اهمیت دانستن مساله سلامت است به همین دلیل است که حفظ باغات و درختان شهر تهران اهمیت چندانی ندارد. با این وجود امیدواریم با همکاری شهردار جدید منطقه 19 دغدغه‌ها و مشکلات این منطقه همراه با جلب رضایتمندی مردم مرتفع شود.

حافظی تاکید کرد: تمامی موارد مطرح شده از سوی شورایاران توسط کمیسیون سلامت شورای شهر جمع بندی و به شهردار ابلاغ خواهد شد.
محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز پس از بازدید منطقه 19، به جایگاه شورایاران مجددا تاکید کرد و گفت: خوشبختانه سطح منطقه 19 با تلاش زیاد تمیز است و این بیانگر توجه مسئولان است اما باید مشکلات کنونی شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

او با بیان اینکه کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نسبت به قطع درختان و نابودی باغات حساسیت ویژه ای دارد، افزود: در صورت نیاز، برای تامین اعتبار مشکلات منطقه تلاش خواهیم کرد. البته انتظار داریم انتظارات شهروندان از شهردار برآورده شود.

 

 

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 531366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =