ایران نوشت: در این هفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تنظیم فصلی برای روستاها در برنامه ششم توسعه گفت: امید می‌رود با تلاش‌ها و همچنین توافق حاصل از مذاکرات هسته‌ای تا دو ماه آینده تمام تحریم‌های اقتصادی برداشته شود و محدودیت‌های موجود برای توسعه روستاها در دولت برطرف شود.

همچنین در این هفته حسن رضوانی مسئول راهبری و پیگیری امور اجرای خدمات مخابراتی اجباری در کشور از تهیه بانک اطلاعاتی وضعیت ارتباطی روستاها خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۵ بیش از ۳۷هزار روستا تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرند. اجرای طرح خدمات عمومی اجباری (USO) الزامی است و برعهده دولت‌ها است تا بر اساس آن امکان استفاده از سرویس‌های پایه مخابراتی، فناوری اطلاعات و خدمات پستی برای نقاط روستایی و محروم و دورافتاده کشور فراهم شود. برای اجرای این طرح نیز مناقصه انتخاب پیمانکار انجام و قرارداد منعقد شده است.
در عین حال در این هفته خبر اضافه شدن یک اپراتور به اپراتورهای کشور شنیده شد. علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تدوین مقررات برای شکل‌گیری اپراتور ماهواره‌ای خبر داد و پیش‌بینی کرد تا سال آینده اپراتور ماهواره‌ای کشور، فعالیت خود را آغاز کند. این اپراتور می‌تواند خدمات ماهواره‌ای به سازمان‌هایی که نیاز دارند ارائه دهد. این اپراتور قرار است در قالب یک کنسرسیوم فعالیت خود را آغاز کند و اصول پروانه اپراتور ماهواره‌ای، نهایتاً ظرف ۲ ماه آینده تصویب خواهد شد.
همچنین در این هفته هادی سجادی معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات از اجرای طرح مدیریت یکپارچه امنیت اطلاعات برای ۴ نهاد حاکمیتی فعال در حوزه امنیت خبر داد و گفت: موضوع تجمیع مطرح نیست اما قرار است در قالب طرح مدیریت یکپارچه، موضوع همپوشانی موجود در بخش امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور حذف شود. هم‌اکنون ۴ سازمان حاکمیتی از جمله سازمان پدافند غیرعامل، پلیس فتا، مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری و معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران در حوزه امنیت سایبری فعالیت دارند که با اجرای مدیریت یکپارچه امنیت اطلاعات، تقسیم کار ملی برای این ۴ نهاد صورت می‌گیرد. این هفته قطعی شبکه اجتماعی تلگرام دوباره خبرساز شد، چرا که برای بیش از چند ساعت در ایران و بسیاری از مناطق جهان این شبکه اجتماعی دچار اختلال گسترده شده بود ولی بار دیگر به وضعیت عادی بازگشت. در توئیتر تلگرام آمده است: تلگرام در آسیا، بسیاری از مناطق اروپا و همچنین خاورمیانه وصل شده است. در عین حال تلگرام از کاربران خود در سراسر جهان درخواست کرده که اگر همچنان دچار قطعی هستند با اندکی صبوری بار دیگر امکان استفاده از آن را پیدا خواهند کرد.
همچنین در این هفته خبر حضور شرکت‌های فناوری اطلاعات کشورمان در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران، در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی جیتکس امارات به عنوان بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات منطقه خاورمیانه به گوش رسید. براین اساس سازمان نصر (سازمان نظام صنفی رایانه‌ای) با انعقاد تفاهم با کریدور خدمات صادرات محصولات دانش بنیان کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرایط بهره‌مندی از تسهیلات حضور در پاویون ایران در نمایشگاه جیتکس را تسهیل کرد و شرکت‌های علاقه‌مندی که حائز شرایط مدنظر باشند، می‌توانند تا سقف ۷۰ درصد از هزینه‌های نمایشگاهی مانند غرفه سازی، حمل و نقل کالاهای نمایشگاهی را به صورت کمک هزینه دریافت کنند.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =