ایسنا نوشت:

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: مشکلی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند ۹۴ نداریم.

محمدحسین مقیمی در جمع خبرنگاران در یاسوج گفت: مشکلی برای برگزاری انتخابات در هفتم اسفند ۹۴ نداریم چون خودمان پیشنهاد دادیم.

او گفت: هنوز اعتبار برای رایانه‌ای برگزار کردن انتخابات مجلس دهم مصوب نشده است.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: پیشنهاد تغییر و انتصاب فرمانداران را استانداران به وزارت کشور اعلام می‌کنند و وزارت کشور نیز موضوع را بر اساس چهارچوب‌های دولت بررسی می‌کند.

مقیمی گفت: از طریق سلسله مراتب اداری وضعیت آن‌ها را می‌دانیم و لزومی ندارد که اکنون تک تک آن‌ها را بشناسیم و چارچوب‌ها اگر درست شود فرمانداران ما فرمانداران خوبی خواهند بود و وظایف خود را به خوبی انجام خواهند داد.

او ادامه داد: در ارتباط با وزارت کشور پیشنهاد تغییر فرمانداران بر عهده استانداران است و پیشنهاد تغییر را استانداران می‌دهند و ما تنها بررسی‌های آنها را انجام می‌دهیم و اگر چارچوب‌ها و شاخصه‌های لازمه را برای همکاری با این دولت داشته باشند انتخاب خواهند شد.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: این که چه کسی و چه فردی می‌خواهد کار سیاسی کند به خود افراد برمی‌گردد ما به عنوان وزارت کشور از هر فرد و یا گروهی که بخواهند فعالیت سیاسی در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی انجام بدهند، پشتیبانی می‌کنیم و آمادگی داریم نظرات و برنامه‌های آنها را بگیریم و به کسانی که می‌خواهند در این چارچوب حزب تشکیل دهند، کمک می‌کنیم.

او گفت: کسانی که بخواهند حزب تشکیل بدهند و یا در واقع بخواهند فعالیت سیاسی کنند و فعالیت‌شان از نظر قانونی اشکال نداشته باشد موافق یا مخالف دولت باشند همکاری می‌کنیم.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: برای ما افراد فرق نمی‌کنند و هر کسی که در چارچوب قانون بتواند فعالیت سیاسی در کشور انجام دهد بر اساس قانون احزاب صلاحیت آنها را برای تشکیل و راه‌اندازی حزب بررسی می‌کنیم و اگر صلاحیت تشکیل حزب داشته باشند به آنها مجوز می‌دهیم. وقتی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز داد می‌توانند فعالیتشان را شروع کنند.

مقیمی گفت:‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام همچون سایر سیاست‌ها، سیاست‌های انتخابات را تصویب می‌کند هر کدام از اینها که باید اجرا شود نیاز به قانون دارد و باید مجلس شورای اسلامی قوانین مربوط به انتخابات را تصویب کند و ما بر اساس قوانین مصوب مجلس کارها را پیش می‌بریم و ملاک برای ما قانون مجلس شورای اسلامی است.

او در خصوص احیاء خانه احزاب بیان کرد:‌ دیروز نشستی با نمایندگان خانه احزاب داشتیم که ان‌شاء‌الله بتوانند فعال‌تر شوند.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به این‌که «فعالیت خانه احزاب طبق قانون باید تمدید می‌شد اما این اقدام انجام نشد» گفت: با این وجود یکسری اشکالاتی وجود دارد و هم اکنون پیگیر ارائه راهکارهای مختلف برای فعال شدن خانه احزاب هستیم.

مقیمی گفت: خانه احزاب که قبلا تعطیل شده هم اکنون هیچ محدودیتی از نظر ما برای فعالیت ندارد و اعضای خانه و به خصوص هیئت رئیسه باید تصمیم بگیرند اما به خاطر شرایط قانونی که تمدید نشده اشکالاتی دارد چرا که باید طی سال‌های قبل تمدید می‌شد‌ و اکنون راهکارهای مختلف را بررسی می‌کنیم که چگونه این خانه فعال شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =