رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ گفت: هفته گذشته صندوق تضمینی قارچ با سرمایه 20 میلیارد تومانی افتتاح شده که این امرمی تواند مزایایی برای تولیدکنندگان را در بر داشته باشد.

محمد حسن افشار رئیس انجمن تولیدکنندگان قارچ با اشاره به افتتاح صندوق تضمینی قارچ اظهار داشت:  طی هفته گذشته صندوق تضمینی قارچ با سرمایه 20 میلیارد تومانی افتتاح شده که این امرمی تواند مزایایی از قبیل ثبات قیمت به هنگام نوسانات بازار  و پرداخت پول قارچ کار به محض تحویل محصول به صادرکننده را در برداشته باشد.

وی با اشاره به رقبای قارچ ایران در بازار روسیه گفت: سالانه 340 هزارتن قارچ در روسیه مصرف می شود که این رقم مناسبی برای تشویق صادرکنندگان به امر صادرات است ،اما در این میان رقبای دیگری همچون لهستان و ترکیه در این بازار نیز حضور دارد.

افشار با اشاره به آنکه بازار روسیه یکی از مهم ترین بازارهای جهانی برای صادرات قارچ به شمار می رود، بیان کرد: هم اکنون چین به عنوان رقیب ایران در بازار روسیه فعال است به طوریکه سالانه 80 هزار تن قارچ به شکل کنسرو صادر می نماید.

وی با اشاره به صادرات قارچ به عراق عنوان کرد: به طور مقطعی حدود 4 الی 5 هزار تن قارچ به عراق صادر می شود و دراین میان ترکیه تنها رقیب ایران در بازار عراق به شمار می رود اما گفتنی است که عمده بازار قارچ عراق دست ایران است.

افشار با اشاره به دیگر بازارهای صادراتی قارچ ایران گفت: مجموع واردات  سالانه قارچ به امارات 9 الی 10 هزار تن بوده که از این رقم 2 الی 3 هزار تن سهم ایران است ضمن آنکه سالانه 500 الی هزارتن قارچ به کویت و به تازگی حدود 2 هزارتن به قطر صادر شده است.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =