نمایشگاهی که مردم دوست دارند /آغاز صد اثر با فروش 28 نقاشی و مجسمه

نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» عصر دیروز اول مرداد در گالری گلستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگراری خبرآنلاین، اول مرداد انگار همه راههای تهران به دروس، گالری گلستان و نمایشگاه "صد اثر صد هنرمند" ختم می شد، ترافیک شدید اطراف این منطقه و موج موج جمعیتی که به  گالری گلستان آمد و رفت می کرد بار دیگر ثابت کرد مردم نمایشگاه صد اثر صد هنرمند را دوست دارند. و غیر از پشتکار و همت لیلی گلستان باید شوق مردم را در 24 ساله شدن این رویداد فرهنگی - اقتصادی سهیم دانست.

عصر جمعه اول مرداد 1395 با وجود گرمای چهل درجه ای تهران، اقشار مختلف مردم به گالری گلستان آمدند که از کف تا سقف غرق در آثار هنری ست و بیست و هشت اثر هنری اصل خریدند: 26 نقاشی و دو مجسمه. که این میان سهم هنرمندان جوان قابل توجه بود. خوشحالی بزرگ لیلی گلستان اما استقبال چشمگیر مردم است.

در این نمایشگاه برای هر نوع سلیقه و حتی قدرت اقتصادی اثر هنری برای خرید پیش بینی شده است،  از آثار واقع گرا تا آبستره، از نقاشی تا حتی خوشنویسی؛ قیمت ها هم مناسب تر از همیشه به نظر می رسند،  وجود چندین اثر یکصد و دویست هزار تومانی، فراوانی آثار چند میلیونی و معدودی آثار گران قیمت که با ارزش ترینش مثل همیشه به سهراب سپهری تعلق دارد که در دیوار روبرو با لیبل 250 میلیون تومانی چشم ها را به خود خیره کرده است.

 

کنار هم نشستن 220 نقاشی و مجسمه از 195 هنرمند از سراسر ایران از تهران، اصفهان، شیراز، بایل، کرمانشاه، قم، مشهد، رشت تا سه هنرمند مقیم پاریس، دو هنرمند مقیم میلان و دو هنرمند مقیم آلمان در حالی که یکی شاگرد و دیگری استاد است، یکی دنیا را رنگی و آن یکی آب رنگی می بیند از دیگر جذابیت های همیشگی این رویداد تابستانی است.

از مجموع ١٩٥هنرمند حاضر در این نمایشگاه ١٣٠نفر هنرمند زن و ٦٥ نفر هنرمند مرد هستند كه بیش از ٣٠ مجسمه و بالغ بر ١٩٠ نقاشی و نقاشی خط است.

در این نمایشگاه آثاری از آیدین آغداشلو، منیر فرمانفرمائیان ،  فریده لاشایی،  ناصر اویسی،  هوشنگ پزشک نیا، سیراک ملکونیان، حسین محجوبی، محمدعلی ترقی جاه، بهرام دبیری،  جلال شباهنگی، محمد حسین عماد، رضا مافی،  مش اسماعیل،عبدی اسبقی، بهمن نیکو... و از جوان ترها شهره مهران، گلناز قدیری، حسین چراغچی، شمس الدین غازی... به تماشا و فروش است.

مانند همیشه در صد اثر صد هنرمند، آثار فروخته شده از روی دیوار برداشته می شوند و اثری دیگر از همان هنرمند روی دیوار می رود، لذا مخاطبان تقریبا هر چند روز یک بار یک نمایشگاه تازه در این رویداد شاهد خواهند بود.

بیست و چهارمین "صد اثر صد هنرمند" تا ٢٧ مرداد در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی پلاک 34 دایر خواهد بود. علاقمندان می‌توانند همه روزه (غیر از پنجشنبه ها)  ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه دیدن و خرید کنند.

 

5858

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =