دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: استان یزد با دارا بودن سه صفت قنات، قنوت و قناعت نماد اقتصاد مقاومتی جمهوری اسلامی ایران است و می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها در این زمینه باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، شوراي اداري استان عصر روز 22 بهمن با حضور دبير شوراي عالي امنيت ملي، نماينده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه يزد، استاندار، معاونان و مشاوران استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مديركل حوزه استاندار و اعضاي شوراي اداري استان در «تالار انديشه» استانداري برگزار شد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي ضمن قدرداني از حضور گسترده مردم استان يزد در مراسم راهپيمايي 22 بهمن اظهار داشت: دليل اكثر آسیب‌های اجتماعي و فرهنگي كشور را بايد در حوزه اقتصاد جستجو كنيم.
«امير دريابان علي شمخاني» ادامه داد: اينكه در استان يزد طلاق، سرقت، گرايش به مواد مخدر و تعداد زنداني نسبت به جمعيت استان كم است به اين دليل است كه نرخ بيكاري در اين استان از ميانگين كشوري پائين تر است.
وي افزود: اقتصاد يكي از پایه‌های اصلي تشکیل‌دهنده امنيت ملي است ونمی توانيم نسبت به حوزه اقتصاد و مشكلات معيشتي مردم کم توجه باشيم.

دريابان شمخاني تصريح كرد: دغدغه اصلي مقام معظم رهبري در سال‌های اخير توجه به مشكلات اقتصادي است و اينكه ايشان سیاست‌های اقتصاد مقاومتي را به سران سه قوه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ فرمودند نشان از حساسيت و دغدغه رهبر فرزانه به امر معيشت مردم دارد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: حوزه اقتصاد با حيات و معيشت مردم رابطه مستقيم دارد و اولويت اول ما در شوراي امنيت ملي اقتصاد و حل مشكلات اقتصادي مردم است.
وي اظهار داشت: فرمايشات مقام معظم رهبري نبايد در حد شعار باقي بماند و بايد بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتي نرخ بيكاري را مبتني برداشته هاي بومي هر استان حداقل 2 درصد در هرسال كاهش دهيم.


دريابان شمخاني افزود: خوشبختانه با اجرايي شدن برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه در دولت تدبير و اميد وقت پاسخگويي به مطالبات اقتصادي مردم فرارسيده است و بايد اقدامي شايسته در راستاي رفع مشكلات معيشتي و اقتصادي مردم انجام دهيم.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي گفت: فقر و فساد مالي دو عامل اصلي تضعیف‌کننده اقتصاد در هر نظامي است و مردم از مسئولان نظام جمهوري اسلامي ايران انتظار دارند همان‌طور كه آن‌ها در طول اين 37 سال در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامي حضوري مؤثر داشته‌اند، ما نيز فساد و فقر را به‌طور كامل در ايران ریشه‌کن كنيم.

وي ادامه داد: سکان‌دار اصلي حل مشكلات اقتصادي و بهبود وضعيت زندگي مردم، دولت است و ضروري است همه نهادها و قواي ديگر قوه مجريه را در انجام اين مهم حمايت و ياري كنند.


دريابان شمخاني در بخش ديگري از سخنان خود، افراط‌ و تفریط و تندروي را آفت انقلاب اسلامي و زمینه‌ساز نفوذ و دخالت دشمنان خارجي نظام دانست و تأكيد كرد: نيروهاي تندرو و خودسر از هر جناح سياسي كشور بايد در حاشيه قرار گيرند و شوراي عالي امنيت ملي در برخورد باکسانی كه به استقلال و توسعه ايران ضربه وارد می‌کنند با جديت برخورد كرده و می‌کند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي در پايان سخنان خود تصريح كرد: در ماجراي اخير حمله به سفارت عربستان سعودي در جمهوري اسلامي ايران تمامي عوامل خودسر دستگير شدند، در زندان هستند و مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

گفتني است در ابتداي جلسه شوراي اداري استان «تالار انديشه» استانداري توسط دبير شوراي عالي امنيت ملي و استاندار يزد افتتاح شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =