نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع توافق هسته‌ای را باید واقع‌نگرانه نقد کنیم.

به گزارش فارس، عزیز اکبریان روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کرج به ریاست محمدتقی ایرانی معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج و با حضور رؤسای ادارات اجرایی و دستگاه‌های انتظامی، امدادی و خدماتی، افزود: می‌خواهم از این فرصت برای تشریح آخرین جزییات توافق هسته‌ای استفاده کنم.
وی اظهار داشت: نکته نخستی که باید همه به آن توجه داشته باشیم این است که انصافا تیم مذاکره‌کننده به عنوان سربازان دیپلماسی نظام زحمت کشیده و کار طاقت‌فرسایی را انجام دادند.
وی افزود: دستاورد آنها نه کاملا عالی است و نه کاملا منفی بلکه آنها به عنوان نیروهای ارزشی و ارزشمند نظام هر چه در توان داشتند برای تحقق منافع اسلام و انقلاب به کار بستند.
این مسئول افزود: نکته دوم که اهمیت بسیاری دارد این است که تصمیم نهایی در مورد این توافق را نظام اتخاد می‌کند و تیم مذاکره‌کننده تصمیم‌گیر در این زمینه نیست بلکه با تمام توان مذاکرات را انجام داده و نتیجه را به مسئولان ارشد نظام ارایه کرده‌اند و حالا نظام باید تصمیم نهایی را اتخاذ کند.
اکبریان با تاکید بر اینکه باید افراط و تفریط درمورد موضوع هسته‌ای بپرهیزیم گفت: باید کار را همان که تا به امروز بوده در مسیر منطقی و عاقلانه ادامه دهیم، درحال حاضر چند جلسه مهم در مورد این توافقات در شورای عالی امنیت ملی انجام شده و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز جلسات متعددی را داشته و مراحل بررسی و تصویب این توافق در حال انجام است و باید اجازه دهیم کار در چهارچوب مشخص خود ادامه یابد.
وی با اشاره به برخی انتقادها درمورد توافق هسته‌ای نیز گفت: در ابتدا باید بدانیم که این یک توافق است و توافق در آینده ممکن است شرایط مختلفی را به خود ببیند بعضی‌ها می‌گویند که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد این حرف درست است آنها هر زمانی که بخواهند دبه می‌کنند و علیه ما دشمنی می‌کنند و هرگز به تعهدات خود پایبند نیستند در چنین شرایطی اگر ما ضعیف عمل کنیم آنها به اهداف شوم خود می‌رسند اما اگر قدرتمند باشیم که هستیم هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: خود جان کری گفت ما چاره‌ای جز مذاکره و توافق با ایران نداشتیم.
من نمی‌گویم که نباید هیچ کس انتقاد کند بلکه باید از اختلاف افکنی و خدشه‌وارد شدن به وحدت ملی بپرهیزیم، از سوی دیگر دولت نیز باید از انتقادات سازنده حمایت کرده و مانع انتقاد مصلحانه نباشد.
وی در ادامه به توانمندی‌های هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: یک روزی رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند که ما باید 190 هزار سو برای سوخت نیروگاه بوشهر داشته باشیم، حال برای رسیدن به این میزان باید حدود 130 هزار دستگاه سانتریفیوژ نسل اول داشته باشیم.
اکبریان ادامه داد: ما در حال حاضر حدود 30 هزار سانتریفیوژ نسل اول داریم به عبارتی برای رسیدن به 190 هزار سو باید 3 نیروگاه دیگر مانند نطنز احداث کنیم که میلیاردها دلار بودجه لازم داشته و حدود 8 سال زمان می‌برد.
نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: راه دیگری نیز داریم و این است که سانتریفیوژهای نسل هشتم را طراحی و به تولید انبوه برسانیم در حال حاضر یک دستگاه سانتریفیوژ نسل هشتم را با توانمندی بومی تولید کرده و به فناوری و دانش آن دست پیدا کرده.
اکبریان اظهار داشت: تنها با 10 هزار دستگاه سانتریفیوژ نسل هشتم می‌توانیم سوخت نیروگاه اتمی بوشهر را در داخل کشور تامین کنیم بنابراین ایجاد محدودیت در راه تعداد سانتریفیوژها موضوع امروز ما نیست و با سانتریفیوژهای کمتر و پیشرفته می‌توانیم به اهداف خود برسیم.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: اگر پیرو ولایت باشیم و در مسیر رهبری حرکت کنیم به طور قطع موفق و پیروز خواهیم بود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =