ایسنا نوشت:

جانشین پلیس پیشگیری ناجا گفت: عمومی کردن جرائم یکی از مهمترین راهبردهای پلیس پیشگیری است.

سردار مهدی معصوم بیگی در کارگاه استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان، گفت: پیشگیری از جرائم تنها بر عهده نیروی انتظامی و قوه قضائیه نیست بلکه همه سازمان ها و نهادها در این زمینه مسئولیت دارند و باید ایفای نقش کنند.

او با اشاره به ویژگی های پلیس پیشگیری، گفت: پلیس پیشگیری؛ نیروی مسلح درون مردمی با کارکرد اجتماعی است چرا که اجتماعی بودن یکی از ویژگی های مهم پلیس است به طوری که پلیس باید همواره اجتماعی باشد.

او با بیان اینکه پلیس پیشگیری نقش اورژانس نیروی انتظامی را برعهده دارد، تاکید کرد: 70 درصد ماموریت های نیروی انتظامی برعهده پلیس پیشگیری بوده و کلانتری ها و پاسگاه ها خط مقدم ارتباط با مردم و انجام ماموریت هستند.

معصوم بیگی گفت: اگر پاسگاه و کلانتری ماموریت ها را به درستی انجام دهند بی تردید رضایتمندی مردم افزایش خواهد یافت چرا که رضایتمندی مردم در گروی ماموریت صحیح پلیس پیشگیری است.

او گفت: رضایتمندی مردم یک اصل مهم در ماموریت های پلیس است چرا که ماموریت های پلیس به نمایندگی از خود مردم صورت می گیرد که همین مساله وجه تمایز پلیس ایران با سایر کشورها است.
جانشین پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه رفتار استاندارد پیش نیاز رفتار متعالی است، گفت: تا به امروز 40 هزار نفر در حوزه پلیس پیشگیری در دوره های استانداردسازی و تعالی رفتار تحت تعلیم قرار گرفته که نیاز ما بیش از این تعداد است.

او گفت: استانداردسازی یعنی به قاعده کردن رفتار بنابراین اگر می خواهیم منابع انسانی باارزش تری داشته باشیم باید از دروازه آموزش عبور کنیم.

معصوم بیگی ادامه داد: استانداردسازی فقط صحبت کلامی و گفتگو نیست بلکه بخشی از الزامات کار است و باید در همه کارها استاندارد باشیم.

او یادآور شد: حوزه ماموریت پلیس کاملا آسیب پذیر بوده و نیازمند صبر انقلابی است به طوریکه شان نظام اسلامی داشتن پلیس با آستانه صبر بالا است.

او گفت: در بحث رضایتمندی مردم رعایت حقوق شهروندی برای نیروی انتظامی یکی از اصول مهم بوده به طوری که پلیس در این زمینه در سال‌های اخیر به شدت ارتقاء یافته و تحت نظرگاه ها و بازداشتگاه های پلیس بهتر از گذشته شده اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجادر پایان خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از جرائم 50 هزار نفر تحت عنوان نگهبان محله فعالیت دارند که نشان از همکاری در پیشگیری از جرم است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 403122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =