مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در خصوص تقویت مرزها برای جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی به کشور گفت: همواره در طول روزهای گذشته شهدایی در رابطه با مرزبانی تقدیم کرده‌ایم و نسبت به گذشته مرزهای کشور بیشتر تحت کنترل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در نخستین همایش بین المللی مدیریت بحران و حمایت از پناهندگان که صبح امروز در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد نشست خبری مشترکی با حضور احمد محمدی‌فر مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی و ایوانکا داناپالا نماینده کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان برگزار شد.

محمدی فر در مورد ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی گفت: زنان ایرانی که به ازدواج اتباع خارجی در می‌آیند در صورتی که مراحل قانونی را طی کرده باشند مشکلی نخواهند داشت ولی در صورتی که ازدواج‌های آنها مسیر قانونی خود را طی نکرده باشد و تنها ازدواج آنها جنبه شرعی داشته باشد در آینده با مشکلاتی مواجه خواهند شد. بنابراین بهتر است که ازدواج‌ها با طی کردن روال قانونی انجام شود.

او ادامه داد: با ازدواج قانونی، زنان ایرانی اطمینان خاطر بیشتری از تصمیمی که گرفته‌اند خواهند داشت و جمهوری اسلامی ایران از آن حمایت می‌کند. تاکنون 1160فقره پروانه زناشویی (ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی) صادر شده است و این افراد در صورتی که در آینده مشکلی داشته باشند می‌توان نسبت به حل مشکل آنها از طریق قانونی اقدام کرد.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، گفت: ازدواج‌های غیرقانونی موجب می‌شود فرزندان حاصل از این ازدواج نیز در آینده با مشکلاتی از جمله تبعیت آنها مواجه شوند.

محمدی‌فر گفت: از 13 اردیبهشت سال جاری دهمین مرحله آمایش برای اتباع خارجی مجاز آغاز می‌شود. بر اساس آمار آمایش‌های قبلی 850هزار نفر در این طرح سازمان‌دهی و سامان‌دهی شده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است فرزندان این اتباع افزایش یافته باشند برای آنها نیز کارت آمایش صادر و افرادی که در سال‌های گذشته در طرح آمایش شرکت کردند ولی کارت خود را دریافت نکرده‌اند می‌توانند در این دوره نسبت به تحویل کارت‌های خود اقدام کنند.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور در خصوص تقویت مرزها برای جلوگیری از ورود اتباع غیرقانونی به کشور گفت: همواره در طول روزهای گذشته شهدایی در رابطه با مرزبانی تقدیم کرده‌ایم و نسبت به گذشته مرزهای کشور بیشتر تحت کنترل است.

او گفت: در سفر اخیر هیأت افغانستانی مذاکراتی در خصوص رفت و آمدها و تقویت مرزهای کشور همسایه (افغانستان) داشته‌ایم تا در چارچوب قانونمند تعاملات انجام شود.

محمدی‌فر ادامه داد: در جلسه اخیر کشور افغانستان موظف شد در نگهداری و کنترل مرزها و تسهیل در رفت‌و آمد اتباع همکاری لازم را داشته باشند و از ترددهای غیرقانونی از افغانستانی‌ها به داخل کشور ما جلوگیری کند تا بتوانیم هرچه سریع‌تر روند قانونمندی در تردد را ایجاد کنیم.

محمدی‌فر درمورد اینکه چرا اتباع مجاز تنها می‌توانند در چند استان تردد کنند و برای مسافرت‌های خود برگه دریافت می‌کنند، گفت: سیاست ما این است که در یک چارچوب قانونمند امکان تردد را برای اتباع افغانستانی فراهم کنیم. بنابراین از رسانه‌های افغانستانی انتظار اطلاع‌رسانی دقیق در این خصوص را داریم.

او گفت: در رابطه با تردد نیز در چارچوب قوانین اقدام کرده‌ایم و ادارات کل اتباع و مهاجران استانداری‌ها موظفند برای راحتی اتباع خارجی در مسافرت‌ها برگه‌های تردد به آنها ارائه دهد.

مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، گفت: علت ارائه برگه‌های تردد نیز این است که چون در بعضی استان‌ها محدودیت‌هایی داریم برگه‌های تردد به عنوان یک برگه‌های حمایتی به اتباع داده می‌شود تا بتوانند با این برگه‌ها راحت‌تر تردد کند.

محمدی فر گفت: مذاکرات بیمه پناهندگان به اتمام سیده است و وزارت بهداشت نیز آمادگی خود را در این خصوص اعلام کرده است و از نیمه نخست سال آینده بیمه پناهندگان نیز اجرایی می‌شود. 14 استان کشور از جمله تهران، شیراز، اصفهان، یزد، خراسان شمالی و ... پذیرای اتباع خارجی کشورمان هستند و برای تردد در این استان‌ها مانعی وجود ندارد.

46233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =