ایسنا نوشت: معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از رصد وضعیت سوء تغذیه دانش آموزان در مدارس خبر داد و گفت: مشکل سوءتغذیه در مناطق محروم حادتر است و مدیران مدارس به همراه مراقبان بهداشت موارد مشاهده شده را گزارش و برای حل آن اقداماتی را انجام می‌دهند.

مهرزاد حمیدی با بیان اینکه توزیع ویتامین D و آهن یاری را در سال گذشته در حد وسیعی در دوره متوسطه انجام دادیم اظهار کرد: علاوه بر دانش آموزان دوره متوسطه، بعضا دانش آموزان کلاس‌های پنجم و ششم هم تحت برنامه آهن یاری قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بخصوص دخترانی که به سن بلوغ می رسند و آهن بدنشان به دلیل تغییرات کاهش می یابد، نیازمند مصرف آهن هستند لذا معمولا از دوره اول متوسطه توزیع قرص‌های آهن را آغاز می‌کنیم. همچنین توزیع ویتامینD هم به دلیل کمتر قرار گرفتن افراد در معرض نور آفتاب ضروری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش به موضوع سوءتغذیه در دانش آموزان اشاره و اظهار کرد: در برخی مناطق کشور با سوء تغذیه مواجه هستیم بخصوص در مناطق محروم این مشکل حادتر است، اما موضوع سوء تغذیه را در مدارس رصد می‌کنیم و توزیع 70 نوبت شیر از سوی معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش دنبال می‌شود.

حمیدی ادامه داد: مراقبان بهداشت و مدیران مدارس این موضوع را در کنترل دارند و اگر موارد خاصی باشد با حمایت انجمن اولیاء و مربیان و همچنین خیران برای برطرف کردن آن تلاش می‌کنند. امیدواریم وضعیت تغذیه‌ای دانش آموزان در مناطق محروم و مدارس شبانه روزی با حمایت‌های بیشتر دولت و ورود خیران به این عرصه کاهش یابد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =