در حاشیه راهپیمایی22بهمن رخ داد؛دیدار و درد دل جانبازان با سردار سرلشگر فیروزآبادی

یکی از مسئولان و بنیانگذاران بسیج ارتش به همراه جمعی از جانبازان نیروهای مسلح در حاشیه راهپیمایی 22بهمن ماه با سردار سرلشگر فیروز آبادی دیدار و به عدم پذیرش درصد جانبازی پرسنل نیروهای مسلح از سوی بنیاد جانبازان اعتراض کردند و وی به ییروهای مسلح وعده داد که درصد جانبازی آنها محرز و طبق ضوابط انجام شده و قابل قبول است گفت: ما همچنان پیگیر هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، سال‎هاست که جانبازان نیروهای مسلح در گیر و دار یک اختلاف دیرینه میان بنیاد جانبازان و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته‎اند.

بسیاری از جانبازان نیروهای مسلح پس از دریافت درصد جانبازی خود از امور ایثارگران نیروهای مسلح به در بسته بنیاد جانبازان برخورد می‎کنند، چرا که درصد جانبازی آنها تنها طبق ضوابط بنیاد شهید پذیرفته می‎شود، قوانینی که چندان خوشایند جانبازان نیروهای مسلح نیست.

بسیاری از  این افراد با وجود تأیید جانبازی 70 درصدی از سوی امور ایثارگران زمانی که به بنیاد جانبازان مراجعه می‎کنند، این مرکز تنها 40 درصد جانباری برای انها لحاظ می کند.

جانبازان شیمیایی نیز با توجه به اینکه درصد جانبازی آنها در امور ایثارگران پذیرفته می‎شود اما به دلیل اینکه که عوارض شیمیایی آنها با گذشت زمان، تغییرات جوی و آلودگی‎های هوا شدت می‎گیرد، با جواب رد بنیاد شهید روبرو می‎شوند.

بسیاری از اعتراضات از این دست وجود دارد که پیگیری آنها جز ناامیدی ارمغانی برای جانبازان نداشته است.

حجت الاسلام مهدی فقیهی معاون حقوقی و پارلمانی امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 92اعلام کرد: با تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار شد ستاد کل نیرو های مسلح نیز بتواند مصادیق ایثارگری، تعیین درصد و تشخیص از کار افتادگی مشمولان را احراز کند.

وی در ادامه اعلام کرد: در همین راستا آیین‌نامه‌های لازم ستاد کل نیروهای مسلح با تدابیر مقام معظم رهبری و همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه شده و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

فقیهی گفت: علاوه‌بر موارد ذکر شده، بنیاد شهید و امور ایثارگران و کمیسیون اجتماعی مجلس به این نتیجه رسیدند که برای رفع مشکلات موجود تمامی تعیین درصدها، احراز مصادیق ایثارگری و تشخیص از کار افتادگی‌های کمیسیون‌های تخصصی نیروهای مسلح برای بنیاد شهید، دولت و دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجرا باشد.

وی ادامه داد: این توافق به این معناست که اگر درصد جانبازی کسی در بنیاد شهید تأیید شد مشکلی وجود نخواهد داشت و اگر احراز مصداق ایثارگری یا تعیین درصد جانبازی کسی در کمیسیون‌های سایر نیروهای مسلح مانند سپاه، ارتش و نیروهای انتظامی انجام شد، بنیاد شهید و سایر دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند همان میزان درصد را برای شخص اعمال کنند و مصادق ایثارگری وی را تأیید کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عنوان کرد: موضوع ذکر شده درگذشته مورد اختلاف بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروهای مسلح بود که به یاری خداوند این موضوع رفع شد تا مشکلی برای ایثارگران و جانبازان کشور وجود نداشته باشد.

علی رغم اینکه معاون حقوقی و پارلمانی امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 92 اجرا شدن این قانون را قطعی اعلام کرد پس از گذشت دو سال جانبازان هنوز از احراز درصد جانبازی خود در بنیاد شهید ناامید هستند، چرا که بنیاد جانبازان به وعده‎های خود عمل نکرد.

همچنین مدتی است که شایع شده است، پرسنل نیروهای مسلح باید پیگیر درصد جانبازی خود باشد چرا که احتمال لغو درصد جانبازی نیروهای مسلح وجود دارد.

دامنه این خبر تا جایی بود که امروز جمعی از جانبازان شاغل در نیروهای مسلح در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن ماه با سردار سرلشگر فیروزآبادی دیدار کردند.

سردار سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به اعتراضات یکی از مسئولان و بنیانگذاران بسیج ارتش مبنی بر عدم احراز درصد جانبازی پرسنل نیروهای مسلح علی رغم تصویب قانون اظهار کرد: درصد جانبازی که توسط امور ایثارگران نیروهای مسلح احراز شده است قطعی است و به هیچ وجه نباید ملغی شود.

وی در ادامه به جانبازان نیروهای مسلح وعده داد که درصد جانبازی نیروهای مسلح محرز و طبق ضوابط انجام شده و قابل قبول است گفت: ما همچنان پیگیر هستیم که بنیاد جانبازان و امور ایثارگران درصدهای اعلام شده از سوی نیروهای مسلح را بپذیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 509130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =