۰ نفر
۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵

علی کفاشیان کاندیدای نایب رییسی کنفدراسیون فوتبال آسیا شد و به دلیل بی‌رقیب بودن، از هم اکنون باید او را نایب رئیس این کنفدراسیون نامید.

شفقنا ورزشی نوشت:مهلت ثبت نام سمتهای مختلف کنفدراسیون فوتبال آسیا شنبه به پایان رسید تا انتخابات ای اف سی اردیبهشت 94 برگزار شود.
سرانجام ترفند کفاشیان برای کسب کرسی نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا جواب داد. علی کفاشیان از منطقه جدید آسیا به نام آسیای میانه (CAFA)  کاندیدای نایب رییسی کنفدراسیون فوتبال آسیا شد و همانطور که پیش بینی می‌شد هیچ کاندیدای دیگری از این منطقه در این سمت نامزد نشد تا کفاشیان به دلیل بی‌رقیب بودن، زودتر از زمان برگزاری انتخابات صاحب این کرسی مهم در آسیا شود.
پیش از ایجاد منطقه جدید، کنفدراسیون آسیا شامل ۴ منطقه بود که ایران در بین منطقه غرب آسیا و با کشورهای عربی شامل بحرین، عراق، اردن، کویت، لبنان، عمان، فلسطین، قطر، عربستان، سوریه، امارات و یمن قرار داشت که با ایجاد منطقه آسیای میانه، فدراسیون ایران به این منطقه جدید التأسیس در کنفدراسیون فوتبال آسیا پیوست که این منطقه در حال حاضر داری ۶ عضو از جمله ایران، قرقیزستان، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان است.
کفاشیان پیش از این تلویحا گفته بود که به این سمت می‌رسد: "در این شرایط شانس ایران است که در هیات رئیسه قرار بگیرد. در نخستین نشست این تشکیلات جدید در مورد حضور نماینده ایران در نایب رئیسی AFC  تصمیم گیری شد که در این شرایط باید بگویم شانس ایران برای بدست آوردن این عنوان مهم افزایش یافته است. قطعا با تشکیل این بخش جدید، ایرانی می‌تواند نقش بیشتری در توسعه فوتبال این منطقه و آسیا داشته باشد."
کفاشیان همچنین دو هفته گذشته سفری به کویت داشت و با شیخ احمد،‌ رییس شورای المپیک آسیا و مرد پرنفوذ ورزش آسیا دیدار کرد تا انتخاب خود را قطعی کند. ایران مدت 25 سال در کمیته اجرایی AFC صاحب کرسی بود و تنها در سال 2011 این کرسی از دست رفت. اکنون باز علی کفاشیان با کسب سمت نایب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عضویت کمیته اجرایی- مهمترین رکن تصمیم گیری فوتبال آسیا- درمی‌آید.
به گزارش خبرنگار شفقنا ورزشی، کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال حاضر 5 نایب رئیس دارد، یک نایب رئیس بانوان و 4 نایب رئیس از مناطق غرب آسیا، جنوب و مرکز آسیا، شرق آسیا و آسه آن که استرالیا هم جزئی از این منطقه است. بدین ترتیب با ایجاد منطقه جدید (آسیای میانه ) ششمین کرسی نایب رئیسی AFC هم ایجاد خواهد شد. 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    10 1
    ایول حداقل امیدوار میشیم که دیگه مثل بازی با عراق راحت حقمونو نمیخورن
  • صالح IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    1 5
    آقای کرسی ومیز کی میز فدراسیون رو بی خیال میشه
  • بی نام US ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    7 0
    اگه فردا سره لج و لج بازی و حماقت این پست از دست ندیم . خوبه
  • میثم A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    6 0
    از جناب کفاشیان خواهش میکنیم بعد از تائید انتخابشان سعی در بروز کردن سواد مجموعه فدراسیون فوتبال کنند چون این بهترین و مفید ترین کار است که یک فدراسیون از مجموعه افراد توانمند داشته باشیم
  • فرهاد 30 از کرمان A1 ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    6 0
    حاجی مبارکت باشه ، البته اگه تا اون زمان داخلی ها بذارن