چرا جلسه سه شنبه شورای پول و اعتبار لغو شد؟

بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد جلسه شورای پول و اعتبار فردا سه شنبه 14 مهر 94 برگزار نمی شود.

لغو جلسه روز سه شنبه شورای پول و اعتبار دستمایه برخی خبرسازی ها شد؛ گمانه زنی دسته ای از رسانه ها به دنبال برقراری ارتباط میان انتشار نامه 4 وزیر به رئیس جمهوری بود در حالی که لغو این جلسه در پی تداخل آن با جلسه فوق العاده دولت برای بررسی احکام برنامه ششم رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساعاتی پیش اعلام شد جلسه این هفته شورای پول و اعتبار لغو شده و برگزار نخواهد شد.

در پی انتشار این خبر برخی رسانه ها در گمانه زنی هایی این طور القاء کردند که لغو این جلسه در پی انتشار نامه 4 وزیر دولت به رئیس جمهوری بوده است. این گمانه از آن رو تقویت شد که به گفته وزیر اقتصاد قرار بود در جلسه روز سه شنبه موضوع کاهش نرخ سود بانکی بررسی شود.

پیگیری های خبرنگار خبرآنلاین حاکی است با توجه به برگزاری جلسه فوق العاده عصر سه شنبه هیئت دولت تعداد حاضران در جلسه شورای پول و اعتبار به حدنصاب لازم برای تشکیل جلسه نمی رسید و به همین خاطر جلسه فردا لغو شد.

در همین حال از عصر امروز نیز جلسه ای با حضور برخی وزرای اقتصادی دولت در حال برگزاری است که دستور این جلسه نیز بررسی آن دسته از احکام برنامه ششم است که قرار است در جلسه فوق العاده روز سه شنبه دولت بررسی شود.

دولت از آن رو ناگزیر از برگزاری جلسات فوق العاده برای بررسی نهایی احکام برنامه ششم است که ارائه این لایحه به مجلس به تأخیر افتاده است. پیش از این محمدرضا پورابراهیمی عضو شورای عالی بورس با ابراز نگرانی از تأخیر در ارائه لایحه برنامه ششم به مجلس به خبرآنلاین گفته بود: « مجلس الان نگران است که دولت نتواند لایحه برنامه ششم را در زمانی ارائه کند که بتوانیم آن را بررسی کنیم. قرار بود لایحه برنامه در تابستان به مجلس ارائه شود ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است. بررسی لایحه برنامه بسیار از لایحه بودجه سنگین تر است چرا که شاید با حذف بخشی از تبصره های بودجه کمی سبک تر بشود و روند رسیدگی به آن سرعت بیشتری پیدا کند ولی در مورد برنامه باید تمام ارکان، بخش ها و مواد و بندهای آن به دقت بررسی شود و قطعا این روند بسیار زمان بر خواهد بود. در حال حاضر که به نیمه مهر ماه نزدیک می شویم هنوز لایحه برنامه به مجلس نیامده است و اگر این تأخیر بیشتر شود قطعا با زمان ارائه لایحه بودجه سال 95 در نیمه آذر ماه، تداخل پیدا می کند».

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 464896

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    0 0
    اینکه مردم توقع ارزانی مسکن وخودرو را دارن توقع نابجاییه؟ا در دوسه سال گذشته یک شبه چند برابر شدن ازهرکسی هم که سوال میکردیم میگفتن تحریم هستیم حالا جالبه که تحریم ها درحال ازبین رفتن هستن بعضی از وزرا بر ادامه گرانی ها و تحت فشار قراردادن ملت اصرار دارن شما طرفدار چه کسی هستید؟ چند خودروساز ورشکسته که سالهاست منابع مالی را به باد داده اند و همیشه مورد حمایت بوده اند؟ یا انبوه سازانی که قیمت مسکن را سه برابر کرده اند؟