۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
ظریف در نیویورک با چه کسانی دیدار کرد؟

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در اجلاس بازنگری معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای به نیویورک سفر نموده است، با برخی سیاستمداران حاضر در نشست ملاقات کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در اجلاس بازنگری معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای به نیویورک سفر نموده است، با يان الياسون معاون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو نمود.

طرفین در این دیدار در باره تحولات جارى در يمن گفتگو نمودند و ضرورت برقرارى گفتگوهاى بين يمنى را مورد تاکید قرار دادند. وزیر امور خارجه کشورمان اهميت نقش سازمان ملل در خصوص برقراری گفتگوهای بین یمنی را خاطر نشان ساخت.

همچنین بررسی آخرين وضعيت سوريه از محورهای دیگر این ملاقات بود و طرفین راه حلهاى موجود براى حل و فصل مسالمت آميز بحران جارى در اين كشور را مورد بحث وتبادل نظر قرار دادند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین  آخرين تحولات مذاكرات هسته اى ميان ايران و ١+٥ را تبیین نمود و معاون دبیرکل سازمان ملل از روند فعلى مذاكرات هسته ای ابراز خرسندی نمود.


دکتر محمد جواد ظریف، در ادامه دیدارهای خود در حاشیه این اجلاس با رامتانه لامامرا (ramtane Lamamra ) وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و گفتگو کرد.
طرفین در این دیدار در باره آخرين وضعيت بحران در يمن و سوريه گفتگو و تبادل نظر نمودند. طرفين بر اهميت يافتن راه حل مسالمت أميز براى حل و فصل بحرانهاى جارى در اين دو كشور تاکید کردند.

وزرای امور خارجه دو کشور همچنین در باره كنفرانس بازنگرى معاهده عدم اشاعه سلاحهای هسته ای (ان پى تى) رایزنی کردند و هماهنگى مواضع دو کشور بويژه در خصوص منطقه خاورميانه عارى از سلاح هسته اى را لازم و ضروری دانستند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین، در حاشیه این اجلاس با سامح شكرى وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو نمود.

طرفين در این ملاقات با اشاره به سابقه خوب همكاريهاى ايران و مصر در حوزه هاى بين المللى، بر لزوم همكارى نزديك هیاتهای ایران و مصر در این اجلاس جهت اتخاذ مواضع نزديك به هم و يكسان تاکید نمودند.

وزرای امور خارجه ایران و مصر همچنین پيرامون طرح منطقه خاورمیانه عارى از سلاح هسته اى و هچنين كنفرانس جاری بازنگرى معاهده عدم اشاعه سلاحهای هسته ای ( ان پى تى) رایزنی کردند .

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =