۰ نفر
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
پایان نمایشگاهی که همه چیز داشت؛ جز کتاب!

سومین نمایشگاه کتاب بغداد، شامگاه یکشنبه، ششم اردیبهشت، پس از 11 روز به پایان رسید؛ در حالی که هیچ مراسم پایانی تحت عنوان اختتامیه نداشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد که از 27 فروردین، بدون آئین افتتاحیه و تنها با حضور وزیر فرهنگ عراق آغاز به کار کرده بود، سرانجام روز گذشته به کار خود پایان داد.

سیدقاسم آل‌مرتضی، نماینده گروه انتشاراتی الهدی در این نمایشگاه به خبرآنلاین گفت: با آنکه نمایشگاه کتاب بغداد، عنوان «بین‌المللی» را نیز یدک می‌کشید و با حضور ناشران خارجی و داخلی برگزار می‌شد، اما هیچ بازتاب و تأثیر بین‌المللی نداشت و حتی خبرنگاران عراقی که برای بازدید و مصاحبه به نمایشگاه می‌آمدند، می‌گفتند که به صورت اتفاقی از برگزاری آن خبردار شده‌اند؛ چرا که برپایی این نمایشگاه بین‌المللی در رسانه‌های عراق اعلام نشده است.

آل‌مرتضی ادامه داد: نکته جالب اینکه نمایشگاه کتاب بغداد، توسط یک ناشر لبنانی برگزار شد و عراقی‌ها هیچ مسئولیتی در قبال آن نداشتند. شاید به همین دلیل بود که رسانه‌های کشور میزبان، تمایلی به اعلام آن به مخاطبان عراقی را نداشتند.

به گفته وی، نمایشگاه کتاب بغداد با حاشیه‌هایی نیز همراه بود که فروش مواد غذایی، برپایی شوی لباس، اجرای موسیقی زنده غربی، اجرای تئاترهای حماسی و خیابانی و ... را می‌شود برشمرد به نحوی که بازدیدکنندگان، بیش از آن که سراغی از کتاب بگیرند، احساس حضور در یک نمایشگاه بهاره چندمنظوره را داشتند!

وی خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان نمایشگاه، هیچ امکاناتی برای غرفه‌ها فراهم نکرده بودند و حتی آن را در سطح پایتخت عراق تبلیغ نکردند. بنابراین، انتظارات آن دسته از ناشرانی که برای فروش کتاب به نمایشگاه آمده بودند، به هیچ وجه برآورده نشد.

این در حالی است که علاوه بر برخی شخصیت‌های فرهنگی عراق، نوری المالکی، نخست وزیر سابق و معاون کنونی رئیس جمهور عراق از این رویداد فرهنگی دیدن کرده بود.

گروه انتشاراتی الهدی به نمایندگی از حدود 30 ناشر عضو خود و با ارائه 220 اثر در نمایشگاه کتاب بغداد شرکت کرده بود.

5760

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =