واحدمرکزی خبر نوشت:

درگیری شدید بین نیروهای امنیتی افغان و ستیزه جویان طالبان که کشته شدن بیش از 30 ستیزه جو را در روز دوشنبه در افغانستان درپی داشت باعث شد اشرف غنی رئیس جمهور این کشور سفر رسمی خود را به هند لغو کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از کابل ، مقامات افغان گفتند صدها شورشی طالبان به ایست بازرسی های ارتش و پلیس در استان قندوز حمله کردند.
سخنگوی استانداری قندوز گفت اکنون این خطر وجود دارد که ستیزه جویان طالبان بخش هایی از مرکز این استان را پس از یک درگیری شدید به کنترل خود درآورند که کشته شدن هشت نیروی امنیتی افغان و دست‌کم 24 ستیزه جوی طالبان را در این منطقه درپی داشت.

عبدالواسح باسل ( Abdul Waseh Basel ) افزود سطح خطر در این استان در حال حاضر بسیار بالاست اما ورود نیروهای کمکی باعث تقویت نیروهای امنیتی شده و احتمال برتری نیروهای افغان بر ستیزه جویان طالبان در این منطقه افزایش یافته است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه ای اعلام کرد ستیزه جویان این گروه هفت ایست بازرسی ارتش و پلیس را رد مرکز قندوز و دو بخش دیگر به دست گرفته اند.

اشرف غنی پس از این درگیری ها سفر برنامه ریزی شده خود را به دهلی نو لغو کرد و نشست با ژنرال جان کمپبل از افسران ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) را در کاخ ریاست جمهوری افغانستان به منظور گفتگو درباره درگیری ها در قندوز خواستار شد.
مشخص نیست لغو سفر غنی چه مدت طول خواهد کشید. دسترسی به سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز برای دریافت اظهار نظر وی در این خصوص فراهم نشده است.
سید سرور حسینی سخنگوی پلیس قندوز نیز گفت صدای سلاح های سنگین که نیروهای افغان شلیک می کنند به گوش می رسد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =