۰ نفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

با حضور وزیر بهداشت؛مرکز جامع سرطان در ساری افتتاح شد

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) گفت : مرکز جامع سرطان ساری در ساختمانی به مساحت 5 هزار مترمربع در شش طبقه و 85 تخت از سال 86 آغاز به ساخت کرد و با هزینه 180 میلیارد ریالی به پایان رسید.

وی تصریح کرد: برای ساختمان و تاسیسات این مرکز جامع سرطانی 120 میلیارد ریال و برای تجهیزات پزشکی 60 میلیارد ریال هزینه شده است.

میثاق شفیع‌زاد خاطرنشان کرد: این مرکز دارای بخش‌های پیوند مغز و استخوان، آنکولوژی سرپایی، ایزوله، آنکوسرجری، هماتولوژی خون، شیمی درمانی و آزمایشگاه جامع است.

شفیع‌زاد افزود: مرکز جامع سرطان بیمارستان امام خمینی(ره) ساری تنها و نخستین مرکز درمان بیماران سرطانی در استان مازندران است.

وی اظهار کرد: در این مرکز، خدمات شیمی درمانی سرپایی، بستری، پیوند مغز و استخوان و سایر خدمات موردنیاز به بیماران سرطانی ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری با اشاره به اینکه سرطان دومین علت مرگ و میر در این استان است، گفت: پس از بیماری قلب و عروق، میانگین مرگ ناشی از سرطان در این استان 2.5 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

شفیع زاد خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت و درمان 13.5 درصد از مرگ و میرها در کشور ناشی از سرطان است که این میانگین در مازندران به حدود 16 درصد رسید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 533762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =