شرکت سونی حق ثبت اختراع لنز هوشمند چشمی را به ثبت رسانده که مانند فناوری‌های دیده شده در فیلم‌های علمی-تخیلی قابلیت ضبط تصاویر دیده شود توسط فرد را دارد. بسیاری این فناوری را ترسناک توصیف کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات فاش شده اين لنز كه روي يك چشم كاربر قرار مي‌گيرد قادر است با پلك زدن فعال شده و تصاوير با كيفيت بالا را ثبت كند. حتي گفته مي‌شود كه اين لنز هوشمند قادر است در طول مدت فيلمبرداري پلك‌زدن‌هاي عادي فرد را شناسايي و آنها را به صورت خودكار از ميان فريم‌هاي ويدئوي ذخيره شده حذف كند. پيش از اين سامسونگ هم طرح لنز مشابهي را داشته اما اين لنز براي فيلمبرداري به يك گوشي هوشمند وابسته است و نمي‌تواند به صورت مستقل عمل كند.

به صورت عادي پلك‌زدن‌هاي عادي افراد بين 0.2 تا 0.4 ثانيه طول مي‌كشد و بنابراين پلك زدن با طول مدت بيشتر از 0.5 ثانيه مي‌تواند به عنوان يك پلك‌زدن ارادي و صدور دستور براي لنز جهت شروع يا پايان فيلمبرداري و كارهاي ديگر تلقي شود. مثلا دو بار پلك‌زدن ارادي مي‌تواند به عنوان دستور براي پخش ويدئو براي لنز تعريف شود. اين لنز همچنين مي‌توانيد با دستورهاي تعريف شده عكس بگيرد،روي سوژه زوم كرده يا حتي نقطه فوكوس خود را تغيير دهد.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    3 3
    روی خطرناک تکنولوژی
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    4 1
    حالا از فردا ديگه تو چشم مردم هم نميشه نگاه كرد
  • ایرانی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    2 5
    به نظر من نباید اجازه تولید و فروش همچین اختراعی داده شود
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
    2 1
    احتمالا سازمان های جاسوسی از همچین ابزارهایی برای جاسوسی از تاسیسات اتمی ایران استفاده کرده اند تازه این ها چیزهایی است که قدیمی شده و لو رفته
  • فرهان GB ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    نه نه نترسید . آنچنان به درده جاسوسی نمیخوره ، چون میشه که یه دوربین روی دکمه لباس یا پارچه چسبوند. به درده لذت از زندگی میخوره . باهاش میشه خاطرات قشنگ زندگی رو ضبط کرد. و دیگه نیازی نیست حتما دوربین دست بگیریم. عاشق این اختراع هستم‌ .هورا .