رحیم‌پور ازغدی: توافق هسته‌ای ایران و کشورهای ۵+۱ نه جام زهر است و نه لایق جشن

تسنیم نوشت :

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 5+1 گفت: توافق صورت گرفته نه جام زهر است و نه لایق جشن. این توافق باید به صورت دقیق در محضر ملت بررسی شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به هیچ وجه عقیده ساخت بمب اتم را ندارد، اظهار داشت: همانگونه که مراجع شرعی ما اعلام کردند، ما به هیچ وجه قصد ساخت بمب اتم را نداریم و اینکه غنی‌سازی ما از دید سازمان ملل قانونی شد، نیز دچار ابهاماتی است.

وی ادامه داد: البته نقاط ابهامی و ضعفی در برجام وجود دارد. سوالاتی نیز مطرح شده که من در اینجا به این سوالات می‌پردازم. آیا خطوط مشخص شده است که ما قرار است چه بدهیم و چه بگیریم؟ این باید واضح شود و محدودیت‌های ما مشخص شود که تا چه حدی رعایت شده است.

استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: محدودیت‌های ما در تحقیق و توسعه تا چه حد مشخص شده است و سوخت راکتورهای تحقیقاتی ما چقدر محدود است، آیا نظارت‌هایی که بر ایران است با حقوق بین‌المللی و قوانین داخلی جمهوری اسلامی یکسان است. چه تضمینی است که طرف مقابل زیر مذاکرات نزند، آیا ریش و قیچی دست 1+5 است.

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: در خصوص برجام باید تمام شبهات مطرح و ظرف زمان تعیین شده همه آنها برطرف شود. باید مشخص شود که کدام حرف‌ها مصرف داخلی دارد، نباید در بررسی برجام عجله کرد. اگر ابهامات شفاف نشود که این موافقت‌نامه است یا چیز دیگر که برای ما بار حقوقی داشته باشد، آن وقت باید مجلس، شورای امنیت و دولت پاسخگو باشد. وظیفه رهبری نیست که در جزئیات هر چیزی وارد شود.

استاد دانشگاه تهران گفت: هیچ کس نباید مجلس، دولت و شورای امنیت را به خیانت محکوم کند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه نباید مقابل دشمن ساده‌لوحانه برخورد کرد، اظهار داشت: اعتماد به دشمن خلاف عقل است، برنامه‌های طرف مقابل مشخص است و آنها می‌خواهند ایران نباشد، نباید برخی‌ها بیش از اندازه ذوق‌زده شوند. آنها باید مراقب باشند.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: باید ابهامات برطرف شود، قدرت واقعی روی زمین است و روی کاغذ نیست. انقلاب ما یک انقلاب قوی است، قدرت این ملت باید حفظ شود زیرا اگر قدرت و انسجام از دست برود نمی‌توان کاری را پیش برد.

رحیم‌پور ازغدی گفت: ما واقع‌بین هستیم و واقع‌گرا نیستیم اگر طرف مقابل زیر مذاکرات بزند، ما نیز طوری زیر مذاکرات خواهیم زد که صدایش در منطقه بپیچد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه مسئله هسته‌ای یک مسئله جنایی نیست، گفت: نباید مسئله هسته‌ای را جناحی کرد و آن را به انتخابات آینده مجلس ربط داد، زیرا این مسئله جناحی نیست. دشمن قصد دارد ما را با اینگونه اظهارات در مقابل هم قرار دهد.

27215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    سِمَت آقاي رحيم پورچيست؟ايشان ازطرف كي حرف زده اند؟سخنگوي رسمي نظام جمهوري اسلامي؟؟!!ولي وجداناًحرف دل تندروهاي كنگره آمريكاروزده ها.اي وَلْ.فهميديدتندروهاي آمريكاوايران به اشتراك نظررسيدن؟
  • بی نام EU ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    ظاهرا منافع شما و اقاي شريعتمداري خيلي به خطر افتاده
    • ايرانی RO ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
      خودمونيم خوب بلديد به افراد برچسب بزنيدا، اين باباچيزي نگفته که شماطرفدارای دولت ريختيدبه هم
  • حمید نمین A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    افراد افراطی و تندرو دیگر جایگاهی در میان مردم ندارند
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    استاد دانشگاه تهران؟
    • علی A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
      95 2
      په نه په، استاد دانشگاه طهران
  • بی نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    25 93
    فقط منتظر نظر جنابعالی بودیم که خیالمان راحت شود
  • بی نام A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    33 94
    ازغدی اینجا ، ازغدی اونجا ، ازغدی همه جا ، فقط کافیه تلویزیون و روشن کنی
  • بدون نام ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    آقاي ازقدي هم جزوتيم مذاكره كننده بودن؟!
  • مجید A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    7 100
    این روزا همه متخصص انرژی هسته ای شدن جالبه