خبرگزاری ایسنا نوشت:

اماراتی‌ها شترهای قشم را به قیمت گزاف می‌خرند تا برگ زرین مسابقات شترسواری را به نام خود کنند، حالا سازمان منطقه آزاد قشم تصمیم گرفته مدرن‌ترین پیست شترسواری خاورمیانه را در این جزیره احداث کند تا از فروش و خروج بی‌رویه شترهای بومی جلوگیری شود.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم - می‌گوید: مسابقات شترسواری همین حالا هم به مناسبت‌های مختلف و بیشتر جمعه‌ها در جزیره قشم برگزار می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد.

وی اظهار کرد: یک پیست محلی شترسواری نیز در منطقه «گَوَرزین» وجود دارد، با این حال رقیب اصلی قشم، اماراتی‌ها هستند که شترهای جزیره را به قیمت گزاف می‌خرند و شترسواری را در منطقه به نام خود کرده‌اند، اگر ما هم شترسواری داریم، دیگر نباید آن را "دولا دولا" انجام دهیم، باید آن را کامل کنیم.

او درباره پیست شترسواری که درحال آماده‌سازی است و فعلا زمین آن مسطح شده توضیح می‌دهد: پیست شترسواری گورزین محلی بوده و از قبل وجود داشته است. مردم بومی همین حالا هم در آن مسابقه می‌دهند. طی بازدید از آن متوجه ظرفیت فوق‌العاده این پیست شدیم، سپس از چند کشور اطراف که ظرفیت مشابه داشتند بازدید کردیم، مدل پیست جدید طراحی و مشاور آن انتخاب شده و فکر می‌کنم بعد از آماده شدن، مدرن‌ترین پیست خاورمیانه به قشم تعلق داشته باشد.

مومنی ادامه می دهد: ما چیزی از عرب‌ها کم نداریم، مواد اولیه (شتر) به اندازه کافی در اختیارمان است، این طرح حتما در اقتصاد جامعه اثر می‌گذارد و می‌خواهیم با این کار، آنچه خاصِ ما است را تقویت و حفظ کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم تاکید می‌کند: در اجرای چنین پروژه‌هایی، پادگانی برخورد می‌کنیم و هرچه قدر بودجه بخواهد می‌دهیم تا به جایگاه واقعی خود در منطقه و جهان برسیم.

شتر جمازه یا پرنده، نژاد بومی جنوب ایران و منطقه هرمزگان است که جمعیت زیادی از آنها در قشم زیست می‌کنند. این شتر از نوع تندرو و سرعتی است که در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای سوارکاری طرفداران زیادی دارد.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    10 0
    دمت گرم . پادگانی برخورد میکنیم و هرچه بودجه بخواهد می دهیم . امیدوارم در همه کارها اینگونه برخورد کنیم که ایران به جایگاه واقعیش دست پیدا کنه . نه خرج های برون کشوری
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    2 0
    اول ببینیم و بعد ازش تعریف و تمجید کنیم
  • شجاعی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    4 1
    ما چیزی از عرب‌ها کم نداریم، مواد اولیه شتر به اندازه کافی در اختیارمان است، در اجرای چنین پروژه‌هایی، پادگانی برخورد می‌کنیم و هرچه قدر بودجه بخواهد می‌دهیم تا به جایگاه واقعی خود در منطقه و جهان برسیم. فقط میتونم بگم متاسفم آقای رییس، امارات با برخورد پادگانی به اونجا نرسیده، با مدیریت درست و بدون منم منم کردن بدون ادعای گزاف خودکفایی به اونجا رسیده شما که پیست راه نیفتاده رجزخوانی میکنید، گیرم پیست شترسواریتان بهتر از امارات شد، بقیه اش چه؟ فرودگاه امام به عنوان فرودگاه اصلی کشور مایه خجالته مایه شرمساریه