خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

فلسطین چهارشنبه به طور رسمی عضو دیوان کیفری بین المللی شد و قصد دارد در این سازمان مقامات رژیم صهیونیستی را برای جنایات جنگی از جمله جنایات مرتبط با اشغالگری به محاکمه بکشاند. فلسطین صد و بیست و سومین کشوری است که به این نهاد بین المللی می پیوندد. 

مراسمی در پشت درهای بسته در مقر دادگاه در لاهه برای بزرگداشت این تصمیم برگزار شد که در طول آن ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی رونوشت نمادین اساسنامه رم را که اساسنامه تشکیل این نهاد بین المللی است، دریافت کرد .
الحاق فلسطین گامی دیگر در رویارویی دیپلماتیک و حقوقی محسوب می شود که تشکیلات خودگردان فلسطینی در سال 2004 آغاز کرد.

این اقدام پیامدهای نامشخصی دارد: محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر رهبران اسرائیلی در دادگاه لاهه امری دور از انتظار به سر می برد.

فلسطینیان که از دهه ها گفتگوهای بی فایده و بدون هیچ چشم اندازی در آینده به شدت عصبانی هستند این گزینه را انتخاب کرده اند که آرمان خود را بین المللی کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه،‌ اواخر سال 2014،‌ آنها تصمیم گرفتند به دیوان کیفری بین المللی بپیوندند . قصد آنان نیز پیگرد عاملان نسل کشی ها و حتی جنایات جنگی و نیز جنایات بشردوستانه پس از مخالفت شورای امنیت سازمان ملل با پیش نویس قطعنامه ای بود که به اشغالگری اسرائیل در طول دوره ای سه ساله پایان می داد.

در همان زمان که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی خواستار الحاق به دیوان کیفری بین المللی است،‌ او به این دیوان سندی را ارسال کرد که فاتو بنسودا دادستان این نهاد بین المللی اجازه می دهد که درباره جنایات جنگی مانند جنایات در سرزمین های فلسطینی از 13 ژوئن 2014 ،‌تحقیق کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =