«خبرجنوب» نوشت: معاون امور نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: استقرار نظام فنی و اجرایی یکپارچه هدف نهایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

محمد مرادخاني در همايش نظام فني و اجرايي يكپارچه كه در شيراز برگزار شد افزود: تا پيش از اين شاهد برخي مشكلات در حوزه مناقصات بوده و هستيم مثلاً براي يك طرح هزار و 250 ميلياردي نصف مبلغ طرح از برنده مناقصه درخواست تضمين مي شود و از يك طرف ديگر شاهديم اسناد مناقصات چندين ميلياردي به قيمت 10 تا 20 هزار تومان فروخته مي شود و يا شاهديم كه گواهي نامه و رتبه مهندسين و شركت ها توسط عده اي سودجو خريداري شده و افراد فاقد صلاحيت پروژه هاي بزرگ را با استناد به اين گواهي نامه ها و رتبه بندي ها در دست مي گيرند.
وي با بيان اين كه 450 هزار ميليارد تومان طرح و پروژه نيمه كاره روي دست دولت مانده است افزود: متاسفانه بخش قابل توجهي از اين طرح غيركارشناسي است مثلاً در سمنان سيلوي ذخيره گندم مي سازند اين در حالي است كه گندم در خوزستان توليد شده است و بايد با قطار از خوزستان به سمت سمنان بارگيري شود.
مرادخاني بيان داشت: هر جا بخش خصوصي تمايلي به مشاركت در طرحهاي نيمه تمام نداشته بيانگر آن است كه آن طرح ها فاقد توجيه هستند.
معاون امور نظام فني و اجرايي سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور با بيان اين كه عمده مشكلات ما در نظام فني و اجرايي يكپارچه با دستگاه هاي اجرايي است افزود: متاسفانه عدم اجراي دقيق قانون در برگزاري مناقصات باعث شده در حل اختلافات بين پيمانكار و دستگاه دولتي حق با پيمانكار باشد.
مرادخاني با تاكيد بر اين كه دستگاه هاي اجرايي بايد در انتشار آگهي مناقصات اطلاعات كامل را منتشر كنند افزود: برخي آگهي ها از حداقل اطلاعات بي بهره اند و اين امر باعث سردرگمي بخش خصوصي براي شركت در آن مي باشد.
وي الزام چاپ آگهي مناقصات در روزنامه ها را مورد تاكيد قرار داد و گفت: درج آگهي مناقصات در سايت ها نمي توان ملاك قرار گيرد چرا كه برخي به سايت هاي اينترنتي دسترسي ندارند و يا امكان قطعي اينترنت در برهه اي از زمان وجود دارد اين درحالي است كه روزنامه ها در دسترس عموم مردم قرار دارد.مرادخاني بيان داشت: مناقصات دولتي حتما بايد در روزنامه هاي كثيرالانتشار استاني و يا كشوري چاپ شود.

4747
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =